וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפירי נוהל "גדרה-חדרה" ישוחררו ממעצר

איילה חננאל

2.8.2009 / 18:25

בעקבות החלטתו על ביטול הנוהל שמונע מהעובדים הזרים לשהות בתחום שבין גדרה לחדרה, החליט שר הפנים לשחרר ממעצר 250 עובדים שהפרו את הנוהל

שר הפנים אלי ישי הודיע היום (ראשון) בתום דיון שקיים עם גורמי המקצוע במשרד, על שחרורם של 250 אזרחים זרים אשר נעצרו עקב הפרת נוהל "גדרה-חדרה". ממשרד הפנים נמסר כי "השר ישי נימק את החלטתו לשחרור בכך שביטול ההנחיה האמורה, עליו הודיע כבר ביום חמישי האחרון, מייתר את שהותם של המוחזקים מתוקף זה בבתי משמורת, ויש לשחררם מיד".

ביום חמישי הורה השר ישי לבטל באופן זמני את הנוהל, לפיו עובדים זרים ופליטים ממרכז הארץ יועברו לפריפריה וייאסר עליהם לשהות בתחום שבין גדרה לחדרה. על החלטתו בעניין אמר השר: "הנוהל יוצר ריכוזי שוהים בלתי חוקיים וסודנים בערי פריפריה כדוגמת ערד ואילת. לא נכון להותיר את ערי הפריפריה, בצד הקשיים שלהן, להתמודד גם עם בעיה זו, ולכן ראוי שהקבינט יתכנס בהקדם לדון בבלימת התופעה".

במוקדי הסיוע לעובדים הזרים ובזירה הפוליטית בירכו בסוף השבוע על ההחלטה של שר הפנים להקפיא את הנוהל. מנכ"לית מוקד הסיוע לעובדים, שבי קורזן, אמרה: "אנחנו מברכים את השר ישי על ההחלטה הנכונה. ישי הפסיק את האיוולת. היתה זו החלטה אומללה שגרמה סבל רב לפליטים ומעמסה בלתי נסבלת על הפריפריה.אנו מבינים שמדובר בהחלטה זמנית ומקווים שבקרוב היא תהפוך להחלטה קבועה שתשים סוף לנוהל ההזוי הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully