וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "הורה צריך לקבל את ילדו כפי שהוא"

איילה חננאל ואייל דץ

2.8.2009 / 18:07

בהפגנת תמיכה בקהילה הגאה שנערכה היום בת"א נאמה יו"ר האופוזיציה. "אני מקווה שהיום הזה, הנורא לא רק לקהילה אלא לחברה כולה, יהיה גם נקודת מפנה"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: רן צימט)

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני הגיעה הערב (ראשון) להפגנת ההזדהות עם הקהילה ההומו-לסבית בתל אביב. בהפגנה, שנערכה בשדרות רוטשילד, סמוך למקום הרצח אמש, השתתפו מאות בני אדם. "באתי להזדהות היום לא רק עם הפצועים מהאירוע אמש אלא גם עם חברי הקהילה הגאה כולה", אמרה לבני.

"אני מקווה שהיום הזה, הנורא לא רק לקהילה אלא לחברה כולה, יהיה גם נקודת מפנה", אמרה לבני, "אמנם עדיין לא ידועה סיבת הרצח אולם ברור כי זהו פשע שבוצע ממניעים של שנאה ולא של אהבה. אהבה לא רוצחת. פשע השנאה הזה צריך לתת כוח לילדים להגיד להוריהם – 'אני הומו' או 'אני לסבית', וכוח להורים לקבל את ילדיהם כפי שהם".

"היום הזה צריך לתת כוח לכל אחד מחברי הקהילה להיות גאה ושלם עם עצמו, להוכיח לחברה הישראלית שגם היא יכולה להיות גאה בקהילה. הלוואי שיהיה זה יום לחשבון נפש, על מנת שנחשוב אם עשינו די, גם בהנהגה וגם כל אדם בעצמו", סיכמה לבני.

ח"כ דב חנין (חד"ש), נשא גם הוא דברים בהפגנה ואמר: "הרצח הוא תזכורת נוראה על האיומים הקשים הקיימים על מרחב החירויות הדמוקרטי. שוב אנחנו למדים – אף בן אדם איננו אי, ושום מקום אינו יכול להיות בועה מוגנת". לדבריו, "לא נשאל למי מצלצלים היום פעמוני האזעקה – הם מצלצלים לכולנו". בעצרת ההזדהות השתתפו גם ח"כ יולי תמיר (העבודה), ח"כ ניצן הורביץ (מרצ) ואישי ציבור נוספים.

ח"כ שלמה מולה (קדימה) אמר בהפגנה: "באתי לחזק את ידיכם במלחמה נגד החושך. באתי מאתיופיה וחיפשתי מדינה חופשית, לא חשבתי שיהיו פה מאבקי אמונה. הנרצחים אתמול נרצחו בגלל רצונם בחופש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully