וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צים שוקעת בחובות עתק

2.8.2009 / 15:01

החברה לישראל שבשליטת האחים עופר תזרים 350 מיליון דולר לחברה על מנת לאפשר את המשך פעילותה

החברה לישראל שבשליטת סמי ועידן עופר, תכנס את בעלי מניותיה לאסיפה ב-20 באוגוסט, על מנת לאשר את הזרמות ההון הנדרשות להמשך פעילותה של החברה הבת, צים. החברה לישראל מציינת שצים, שעוסקת בהובלה ימית במכולות, נמצאת בהליך של גיבוש תוכנית הבראה על רקע המשבר העמוק בענף ההובלה הימית שצפוי להערכתה להימשך עד 2011.

צים מעריכה שהגירעון התזרימי, שנובע מפעילותה העסקית (כולל פעילות שוטפת, השקעות והחזר הלוואות) צפוי להסתכם במיליארד דולר בין השנים 2009 ל-2013. תוכנית ההבראה המתגבשת כוללת צמצום צי האוניות החכורות, תוך החזרה של חלק מהן לבעלי האוניות, וכן הפחתת דמי החכירה המשולמים כנגד הקצאת שטרי הון הניתנים להמרה למניות צים בתנאים שייקבעו בהמשך.

חברות שקשורות למשפחת עופר ומחכירות אוניות לצים יפחיתו את דמי החכירה ב-150 מיליון דולר כנגד הקצאה של שטרי הון שניתנים להמרה למניות. בנוסף לכך, צים הגיעה להבנה עם מספנות שאתם חתמה על הסכמים לבניית אוניות, בנוגע לדחייה במסירת האוניות או לדחיית בנייתן, וכן לשינוי מבנה המימון לרכישתן. החברה לישראל מציינת כי היקף התשלומים שמועדם השתנה או נדחה מגיע ל-1.5 מיליארד דולר.

החברה לישראל הדגישה כי כחלק מתוכנית ההבראה, היא צפויה להזרים לצים 350 מיליון דולר כנגד מניות, בין השנים 2009 ל-2010. כמו כן היא צפויה להמיר הלוואה של 100 מיליון דולר, שכבר ניתנה לה במהלך 2009, למניות. היות שהחברה לישראל כבר מחזיקה ב-100% ממניותיה של צים, מדובר במחיקה של החוב.

מצבה של צים, ככל הנראה, כה דחוק עד שהיא נדרשה לבקש ב-29 וב-30 ביולי הלוואה של 40 מיליון דולר מהחברה לישראל. החברה האם ציינה כי היא מתכננת להלוות לצים 100 מיליון דולר נוספים כדי לאפשר את המשך פעילותה עד לגיבוש תוכנית הבראה ואישורה על ידי כל הנושים. עוד נמסר כי החברה לישראל וצים מקיימות מגעים עם כל הנושים - כולל בעלי איגרות החוב להם חייבת החברה 350 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully