וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאה גופת החלל הראשון במלחמת המפרץ

עידן דורנר

2.8.2009 / 15:29

צבא ארה"ב הודיע כי מצא את מקום קבורתו של מייקל ספייצ'ר, שמטוסו יורט בשעות הראשונות של מבצע "סופה במדבר" בינואר 1991. אזרח עירקי סיפק החודש קצה חוט לפתרון התעלומה

גופתו של החייל האמריקאי הראשון שאבד במפרץ הפרסי, בזמן מלחמת המפרץ הראשונה, נמצאה היום (ראשון). כך הודיע צבא ארה"ב, שבמשך שני עשורים לא ידע לומר מה עלה בגורלו של החייל, לוטננט-קומנדר מייקל ספייצ'ר. מטוסו של ספייצ'ר נעלם במהלך שעותיו הראשונות של מבצע "סופה במדבר" ב-17 בינואר 1991, והוא נחשב לקורבן הראשון של המלחמה במפרץ. בכירים בחיל האוויר האמריקאי אמרו בעקבות הגילוי, כי מדובר בהוכחה למחויבות הצבא להשיב את חייליו הביתה.

ההערכת הפנטגון היא כי המטוס הופל על-ידי מטוס מיג עירקי, לאחר שבתחילה נקבע כי הוא נפגע מאש נ"מ. תחילה הכריז הפנטגון כי ספייצ'ר נהרג, אך חוסר הוודאות שהתלווה לאי-מציאת הגופה הוביל גורמים במשרד ההגנה לשנות את הסטטוס של החייל, מחלל שמקום קבורתו לא נודע לנעדר בקרב.

הפלישה האמריקאית לעירק בשנת 2003 איפשרה לחוקרים לחפש אחריו בתוך עירק, וכיווני החקירה הובילו, בין היתר, להשערה כי ספייצ'ר נכלא בכלא עירקי, ולחיפושים באתר קבורה בבגדד בשנת 2005. הבוקר נחשף כי מידע שהעביר אזרח עירקי בתחילת החודש הוביל את הנחתים המוצבים במחוז ענבאר למיקום במדבר, שם ככל הנראה התרסק מטוסו. לדברי מוסר המידע, הוא ידע על שני עירקים שקברו את גופתו של החייל במדבר. הגופה זוהתה לבסוף על פי הלסת והשיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully