וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הלחץ המופעל על 'שוברים שתיקה' מסוכן"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.8.2009 / 12:28

במכתב שנשלח לראש הממשלה, לשרי החוץ והביטחון, דרשו ארגוני זכויות אדם להפסיק את נסיון הפגיעה בארגון. לדבריהם, הדו"ח שפרסם חשוב ומשמעותי

עשרה ארגונים לזכויות האדם קראו היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לפגוע בארגון "שוברים שתיקה" ולא לנסות למנוע ממנו מימון. במכתב מחאה ששיגרו לנתניהו, לשר הביטחון אהוד ברק ולשר החוץ אביגדור ליברמן, קראו הארגונים לממשלה להשתתף בשיח הציבורי בנושאים שמעלה הדו"ח של "שוברים שתיקה" ולהתייחס לתוכן העדויות באופן ענייני. הארגונים כתבו כי העדויות שפרסם "שוברים שתיקה" מציבות סימן שאלה גדול על התדמית של 'הצבא המוסרי בעולם'".

לדברי הארגונים, "הלחץ האגרסיבי המופעל על ידי משרד החוץ וגורמי ממשל אחרים במטרה להשתיק את 'שוברים שתיקה' מסוכן ומדאיג". עוד הוסיפו כי בריאותה ותקינותה של דמוקרטיה מתבטאות בין היתר בלגיטימיות שהיא מעניקה לארגונים המבקרים את התנהלות הרשויות. "אנו דורשים מממשלת ישראל לחדול מכל פעולה המכוונת להלך אימים, להשתיק או לפגוע בארגונים", נכתב במכתב.

דו"ח שנוי במחלוקת

עוד האשימו הארגונים את הממשלה כי במקום לקיים דיון ציבורי על משמעות העדויות שהביא, "העדיפו הגורמים האחראים בצבא ובממשלה לפתוח במתקפה חזיתית על הארגון, תוך פרסום השמצות חסרות בסיס המכוונות לערעור אמינותו". על המכתב חתומים הארגונים בצלם, גישה, עדאלה, האגודה לזכויות האזרח, יש דין, במקום, רופאים לזכויות אדם, המוקד להגנת הפרט, הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל ורבנים לזכויות אדם.

במהלך חודש יולי האחרון פרסם ארגון "שוברים שתיקה" חוברת המקבצת עדויות חיילים שהשתתפו במבצע "עופרת יצוקה". לפי העדויות, קיימים פערים משמעותיים בין עמדות הצבא שנמסרו עד היום לבין מה שהתרחש בשטח. לדברי "שוברים שתיקה", העדויות נגבו מהחיילים ואומתו בידי תחקירנים מטעמו.

דובר צה"ל הגיב בשעתו לפרסום הדו"ח ואמר כי צה"ל "מצר על העובדה שארגון זכויות אדם מציג בארץ ובעולם, פעם נוספת, דו"ח המכיל עדויות אנונימיות וכלליות, מבלי לבדוק את פרטיהם או מהימנותם, ומבלי לאפשר לצה"ל, בהגינות מינימאלית, את האפשרות לבדוק את הדברים ולהגיב להם טרם הפרסום. הדבר נעשה תוך הטלת דופי בצה"ל ובמפקדיו, והוצאת דיבתם רעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully