וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה: חשש שמטוס עם 16 נוסעים התרסק

עידן דורנר

2.8.2009 / 11:13

הקשר עם צוות הקרקע אבד לפני מספר שעות, במהלך טיסה שהיתה אמורה להימשך 50 דקות בלבד. למטוס היה דלק ל-4 שעות טיסה בלבד, והחשש הוא שהמטוס התרסק בג'ונג'ל

מטוס שנשא 16 בני אדם נעלם היום (ראשון) מעל מזרח אינדונזיה, כך מסר גורם רשמי בחברת התעופה "מרפטי נוסנטארה". המטוס נעלם במהלך טיסה מסחרית בפפואה, פרובינציה של אינדונזיה, כשאיבד קשר עם צוות הקרקע.

"ארבע שעות לאחר ההמראה לא היה כל קשר עם המטוס", סיפר מנהל התפעול של החברה, ניקמאטולה לסוכנות הידיעות "אסושייאטד פרס". הוא הוסיף כי למטוס היה דלק שמספיק רק לכ-4 שעות טיסה. המטוס אמור היה להגיע מסנטאני, נמל תעופה מרכזי בפפואה, לעיר אוקסיביל. בטיסה שבדרך כלל אורכת 50 דקות.

מרבית משטחי פפואה מכוסים בג'ונגלים הרריים. כמה מטוסים שהתרסקו במקום בעבר מעולם לא נמצאו. אינדונזיה מורכבת מיותר מ-18 אלף איים. המדינה חוותה מספר אסונות תעופה בשנים האחרונות, בהם נהרגו יותר מ-220 בני אדם. בשנת 2007 החליט האיחוד האירופי לאסור את נחיתת כל המטוסים האינדונזים בשטחו. לאחרונה הוא הסיר את האיסור על ארבע חברות, בטענה שהסטנדרטים של המטוסים שופרו.

מספר האנשים שנהרגו בהתרסקויות מטוסים בששת החודשים הראשונים של 2009 הוא הגבוה ביותר מאז 2002. בשתי תאונות גדולות במיוחד במחצית הראשונה של השנה נספו 499 בני אדם, לעומת 175 מקרי מוות בתקופה המקבילה אשתקד. נתונים אלו מהווים ראיה לכך שלאחר מאה של חידושים ושיפורים טכנולוגיים, הבטיחות התעופתית נמצאת בשפל היסטורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully