וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשע שנאה נגד העובדות בשטח

רועי כ"ץ

2.8.2009 / 10:48

הרצח במרכז הנוער הגאה מספיק מזעזע גם מבלי שידביקו לו את התגית ”פשע שנאה”. רועי כ”ץ ממליץ להמתין בסבלנות

שתיים עשרה שעות אחרי הרצח במרכז תל אביב, אין לאף אחד באמת מושג למה הוא בוצע, אבל כבר אחת עשרה שעות וחמישים דקות שאנחנו מדברים על "פשע שנאה". המשטרה עדיין רודפת אחר צילו של היורה, ומלבד המקום שבו התבצע הירי, אין לנו שום רמז נוסף לגבי המניע. עם ראייה נסיבתית אחת, חזקה ככל שתהיה, אי אפשר לקשור כתרים. למען הסר ספק וצקצוקי שפתיים, הטור הזה מכוון אלי ואל מערכת החדשות של וואלה! בדיוק באותה מידה שהוא מכוון לכלי התקשורת האחרים בישראל.

כל מה שאנחנו יודעים עכשיו הוא, שאדם נכנס למועדון הומו-לסבי, פתח באש מנשק אוטומטי וברח. בפרק הזמן הקצר שחלף מההתקפה הרצחנית ועד הגעת צוותי הצילום למקום, כבר הספיקו בכירי הקהילה ההומו-לסבית לסיים את החקירה, לקבוע בוודאות שמדובר ברצח שנאה, וכי האשמים הם נבחרי הציבור של ש"ס. יש מי שרוקד על הדם ויש מי שגם מנצל אותו לרווחים פוליטיים.

שלא יהיו טעויות או אי הבנות. חלק מנבחרי הציבור של ש"ס התירו בעבר את דמה של הקהילה ההומו לסבית, ואם יתברר שאכן מדובר בפשע שנאה יהיה לשלמה בניזרי וחבריו על מה להגיד סליחה ביום הכיפורים הקרוב. הבעיה היא שלנו בתקשורת, שבלי לחשוב פעמיים רצנו לדרוש מש"ס ומשאר הפוליטיקאים החרדים להתנצל ולהוריד את הראש. רצנו אחריהם והסתכלנו מעבר לכתף לראות אם אנחנו מצליחים להשיג את הרייטינג.

פשע שנאה? אולי כן ואולי לא

גם הפעם האינטרסים והאינטרסנטים חוגגים על גב התקשורת, ומרימים תוך דקות קמפיין. זכרו את ההתקפה על אבי ניר, ואת אלה שתוך דקות קשרו אותה לתחקיר נוקב בתכנית שהייתה אמורה לעלות בערוץ 2. עשרות אלפי מילים נשפכו אז על הקשר בין העבודה העיתונאית של אורלי וילנאי לחבלות בגופו של מנכ"ל קשת. עשרות אלפי מילים שלא היו קשורות למציאות, אלא למוחו הקודח של דודו טופז. וגם זאת על פי החשד, מבוסס הרבה יותר.

יכול להיות שמדובר בפשע שנאה, יכול להיות שגם לא. בשלב הזה אנחנו פשוט לא יודעים. מטרידה היא הקלות האוטומטית שבה מופנית אצבע מאשימה לעבר אנשים ספציפיים. תנו למשטרה לתפוס את הפושע שטבח אתמול באכזריות בבני נוער במרכז תל אביב, ואחר כך יהיה מספיק זמן לעשות קמפיין שלם על הכתובת שהייתה, כמו תמיד, על הקיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully