וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "על הפלסטינים להכיר בנו כמדינה יהודית"

ניר יהב ופנחס וולף

2.8.2009 / 11:10

ראש הממשלה והשרים התייחסו בפתח ישיבת הממשלה לסירוב שהביע ארגון פתח בסוף השבוע, להכיר בישראל כמדינה יהודית. "הפלסטינים חשפו את פרצופם האמיתי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה על הסירוב שהביע הפתח בסוף השבוע, לפיו לא יכיר בישראל כמדינה יהודית. נתניהו אמר כי "היום אנו מציינים ארבע שנים להתנתקות, בעקבותיה הפכה עזה לבסיס טרור בשליטת חמאס ובחסות אירן. אני מדגיש כי ישראל מחוייבת לשיקום מלא של המפונים וכי לא נשלים עם ירי רקטות לעבר ישובינו".

לדבריו, "ישראל מצפה מהפלסטינים יכירו בישראל כמדינתו של העם היהודי, שסוגיית הפליטים תוסדר מחוץ לישראל". נתניהו הדגיש, כי "ישראל תמשיך לקדם את השלום הכלכלי עם הרשות הפלסטינית, מי שיחיה איתנו בשלום - ישגשג".

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר אף הוא בפתח ישיבת הממשלה, כי הוא "מקווה שנציגי ארגון פתח מעזה יוכלו להגיע לוועידת הארגון השבוע". לדבריו, ישראל ממתינה לוועידה שתתכנס ביום שלישי, וכי רק בשלבי הסיכום "נדע באיזו מידה קיימת נכונות לשלום בצד השני".

דברי ראש הממשלה והשר ברק באים בתגובה לטיוטת מצע ארגון פתח שפורסמה אתמול, לפיה אין בכוונת הארגון להכיר בישראל כמדינה יהודית. המצע, שיועמד להצבעה בוועידת פתח השישית ביום שלישי בבית לחם, קורא עוד להיאבק בהתנחלויות, בייהוד ירושלים ובגדר ההפרדה. על פי הטיוטה המוצעת, תהיינה חלופות למשא ומתן עם ישראל אם הוא ייכשל וביניהן הכרזה חד צדדית על מדינה בגבולות 67'.

המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום (ליכוד), הגיב לפרסומים אלה ואמר כי התנהלות הפתח "תפגין בצורה ברורה האם הם רוצים להגיע לדיאלוג או שהם נוקשים באותה מידה". הוא ביקר את התנהלות הפלסטינים ואמר כי הם "מצפים שהאמריקאים יעשו להם את העבודה, בלי שיצטרכו לוותר על דבר".

שר התשתיות עוזי לנדאו (האיחוד הלאומי) הגיב להצהרות הפתח ואמר: "אין שום הפתעה בהכרזות של הפתח. את הטעות הגדולה עשינו כשראש הממשלה הלך צעד אחד יותר מדי עם נאום בר אילן, כשהסכים להקים מדינה פלסטינית לפני שהם מסכימים למשהו. מן הראוי שמדינה פלסטינית לא תקום".

שר המדע דניאל הרשקוביץ (הבית היהודי) אמר באותו הנושא, כי "אמירת הפתח נגד הכרה במדינת ישראל חושפת את פרצופם האמיתי של הפלסטינים". לדבריו, "בנאום בר אילן נתניהו אמר שתנאי הכרחי לכל התקדמות זה הכרה בישראל כמדינה יהודית. הפלסטינים הוכיחו לנו שאין לנו עם מי לדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully