וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "על העם להתאחד בגינוי הרצח המזעזע"

פנחס וולף ואייל דץ

2.8.2009 / 12:36

נשיא המדינה התייחס הבוקר למסע הרצח במרכז ההומו-לסבי בת"א. "רצח מזעזע שעם תרבותי ונאור לא יכול להשלים עימו". שרי הממשלה אמרו בישיבה השבועית כי "על כל רשויות החוק לצאת מגדרן ולהביא את האחראים לכך על עונשם"

אסור להשתמש

(עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס הבוקר לרצח אמש במרכז הקהילה ההומו-לסבית בתל אביב בו נרצחו שני בני אדם ועוד 10 נפצעו. פרס אמר כי מדובר ב"רצח מזעזע שעם תרבותי ונאור לא יכול להשלים עימו". לדבריו, "רצח ושנאה הם שני הפשעים הקשים ביותר בחברה. על העם כולו להתאחד בגינוי המעשה הנתעב הזה".

גם שרי הממשלה שהתכנסו הבוקר לישיבה השבועית התייחסו בירי. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הישיבה כי הוא מזועזע מהרצח. "אני מגנה בכל תוקף את הרצח המזעזע. שוחחתי עם השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', ואני מחזק את ידי המשטרה בחיפוש ובמציאת הרוצח. אנחנו נביא אותו לדין ונפעיל את כל חומרת החוק לגביו. אני רוצה לומר לאזרחי ישראל - אנחנו מדינה דמוקרטית של סובלנות, ועלינו לכבד כל אדם באשר הוא. אני שולח את תנחומי למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה לפצועים".

"פגיעה בחירות ובעתיד ישראל"

שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק גינה אף הוא בחריפות את אירוע הירי אתמול. "אני מגנה בכל החומרה את מפגן השנאה המכוער שראינו אתמול בתל אביב. על כל רשויות החוק לצאת מגדרן ולהביא את האחראים לכך על עונשם".

שר החינוך גדעון סער אמר כי "זהו פיגוע מתועב, מי שביצע אותו הוא תואם טליבן, ששונא את החירות ומחזיק בתפישה שמאיימת על דמותה ועתידה של ישראל כחברה חופשית".

המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום, גינה בחריפות את האירוע. "מדובר במקרה מזעזע וחמור ביותר, כאשר אנשים נפגעים על לא עוול בכפם. הפיגוע אתמול קשה ביותר ומחייב חקירה מאומצת והבאת הרוצח לדין במהרה".

מוקדם יותר הגיבה על אירוע הירי גם יו"ר קדימה, ציפי לבני, ואמרה כי "גם אם טרם נודעו כל פרטי האירוע, השנאה קיימת וצריך להתמודד מולה. האירוע הקשה צריך לעורר את החברה להתנער מדעות קדומות, לקבל ולהכיר בזכותו של כל אדם לחיים בטוחים בכבוד". לדבריה, "ביום הזה להעביר מסר חד משמעי כנגד כל גילוי של אי סובלנות, הסתה ואלימות ולפעול נגד כל ביטוי שלהן".

ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) אמר כי "פשע השנאה המחריד אמש, הוא גם פשע נגד הדמוקרטיה והחופש ומנוגד לערכיה הבסיסיים של מדינת ישראל". פלסנר הביע בשם סיעת קדימה הזדהות עם כאבם של משפחות הקורבנות ועם כאבה של הקהילה ההומו-לסבית.

אמש סמוך לשעה 23:00 נכנס לעבר מרכז האגודה לזכויות הפרט לנוער הומו-לסבי בתל אביב הולך רגל לבוש שחורים, פתח בירי לעבר הנוכחים ונמלט מהמקום. מהירי נהרגו ליז טרובישי, תושבת חולון בת 16 וניר כץ, תושב גבעתיים בן 26. עשרה בני אדם נוספים נפצעו מהירי והם אושפזו בבתי החולים.

"זעזוע עמוק"

לאחר האירוע התייחסו אליו פוליטיקאים שונים מימין ומשמאל. ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) הגיע לזירת פיגוע הירי בתל אביב, כדי לחזק את ראשי האגודה ההומו-לסבית והפעילים והביע צער עמוק ותדהמה על ההתקפה. לדברי הורוביץ, "זוהי ההתקפה החמורה ביותר נגד הקהילה הגאה בישראל אי פעם". בהפגנה ספונטנית שארגנה הקהילה, הוסיף ח"כ הורוביץ כי "הרוצח יחטוף מנה אחת אפיים מקהילה שהיא גאה וחזקה. התירו את דמנו, אבל אנחנו לא נחזור לארון".

יו"ר מרצ, חבר הכנסת חיים אורון הביע שאט נפש וזעזוע עמוק מהרצח שאירע במרכז של הקהילה ההומו-לסבית ברחוב נחמני בתל אביב ואמר: "האלימות, הקנאות והעדר הסובלנות בחברה הישראלית הגיעו לשלב מייאש ורצחני. על החברה בישראל להבין כי היא בדרך לתהומות ועל השיח הציבורי להתנקות לאלתר מיסודות של שיסוי והסתה שהפכו רווחים".

ח"כ ניסים זאב (ש"ס) הגיב אמש אף הוא ואמר לוואלה! חדשות כי "המקרה הוא מזעזע ביותר ואני רוצה להאמין שאין קשר בין הירי לבין השתייכותם של הנוכחים לקהילה ההומו-לסבית. אולי מדובר באדם לא שפוי שעשה זאת בלי קשר לזהותם, ויתכן ומדובר במחבל שבא לרצוח יהודים ונקלע לאזור הזה ולכן צריך לנקוט במשנה זהירות כאשר מוציאים את הכעס כלפי חברי כנסת. אני מקווה שהרוצח יועמד לדין כמו כל רוצח ואני מאמין שהמשטרה תעשה את עבודתה".

לגבי הטענות של הקהילה ההומו-לסבית על ההתבטאויות החריפות של חברי כנסת מש"ס, אמר זאב, כי "כל נושא שיש בו אלימות או רצח הוא מזעזע. הלוא ישראל אף על פי שמומר ישראל הוא, ורצח גם כלפי גויים אסור, בוודאי גם כלפי יהודי שיש לו נטייה כזו או אחרת. כמובן שאנחנו נגד מתן לגיטימציה לדרך חיים שכזו אבל חלילה וחס לבצע רצח מתועב שכזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully