וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישורי בנייה חדשים? רק עם גישה לנכים

עדי שמחוביץ

2.8.2009 / 11:20

על פי התקנות החדשות, מבני ציבור לא יחוברו לתשתיות עד שיהיו נגישים לגמרי לציבור הנכים. "כל אדם עם מוגבלות יוכל להגיע למבנים העומדים לרשות הציבור"

מהיום כל מבנה ציבורי שיוקם, יחויב בנגישות מלאה לבעלי מוגבלויות, כך על פי תקנות חדשות שנכנסו לתוקפן הבוקר (ראשון). לפי התיקון החדש לתקנות התכנון והבנייה, היתרי בנייה למבנים ציבוריים חדשים או אישור להרחבת מבנה קיים יינתנו רק לאחר שתיבדק עמידה בדרישות המאפשרות נגישות לאנשים עם מוגבלות. התקנות מחייבות גם להבטיח נגישות חלופית בתקופת ביצוע עבודת הבנייה.

נציב שיוויון לאנשים עם מוגבלות, שמואל חיימוביץ אמר כי "אנו מקווים שבעזרת התיקון לתקנות כל אדם עם מוגבלות יוכל להגיע למבנים העומדים לרשות הציבור ולהשתמש בהם באופן חופשי, שוויוני, עצמאי ומכובד".

עד עתה התייחסו התקנות הקיימות רק לחלק קטן מהמבנים הציבוריים בארץ, וגם בהם הגישה היתה מוגבלת. עד היום, לדוגמה, הובטחה גישה לבעלי מוגבלויות רק לקומה אחת, בעוד התקנות החדשות מחייבות גישה מלאה לכל קומות הבניין. כמו כן, התיקון נותן מענה לאנשים עם סוגי מוגבלויות שונים, לרבות אנשים עם לקויות ראייה ושמיעה ואנשים עם מוגבלות בניידות. "זוהי פריצה של מחסום 'המדרגה בכניסה' והתגברות על מכשולים רבים שמקורם בתכנון וביצוע שגוי, המקשים כיום על השתלבותם של אנשים עם מוגבלות בחברה הישראלית", הוסיף חיימוביץ.

נציבות שוויון לאנשים עם מוגבלות שבמשרד המשפטים נערכת לאכיפת התקנות ותפעיל מנגנוני אכיפה ובקרה חדשים שתפקידם להבטיח את העמידה בתקנות. על מנת להבטיח עמידה בדרישות, אנשי מקצוע מורשים בתחום הנגישות של מבנים תשתיות וסביבה, בהתייעצות עם מורשי נגישות, ילוו את התכנון והאכלוס של אותם מבנים. חוות דעת של מורשה נגישות תוגש לוועדה המקומית או לרשות הרישוי המקומית בעת הגשת בקשה להיתר בנייה, בטרם תקבל זו אישור לחיבור לתשתיות ולפני קבלת תעודת גמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully