וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפגנה התפזרה, המשטרה פשטה על הפליטים

אור ברקת

1.8.2009 / 22:39

השרשרת האנושית שכינסו פעילים נגד גירוש הזרים בת"א כבר החלה להתפזר כאשר הגיעו אנשי מנהלת ההגירה למקום והחלו לבצע מעצרים. מפגינה: "אנחנו מנסים לחסום את הפקחים"

נעם כהן

(צילום: נועם כהן, עריכת וידאו: רן צימט)

הפגנת התמיכה בפליטים וילדיהם שנערכה הערב (שבת) בגינת לוינסקי הסתיימה הערב בפשיטה של אנשי יחידת עוז שלמשטרת ההגירה. אחד מהמפגינים במקום סיפר לוואלה! חדשות כי דקות לאחר סיום העצרת בעוד המפגינים מתחילים להתפזר הגיעו למקום רכבים של יחידת עוז שאנשיה פתחו בבדיקות דרכונים ובמעצרים של פליטים ועובדים זרים שהשתתפו בהפגנה.

פעילה נוספת שהשתתפה בהפגנה סיפרה כי "הגיעו הרבה ניידות וואנים והתפזרו בכל הגינה ובכל נווה שאנן". לדבריה, " יש פעילים שמזהירים את האנשים ונעמדו מסביב לוואנים כדי לנסות לחסום את הדלתות למנוע את ההכנסה שלהם, אבל הכניסו אנשים". הפעילים החברתיים ממשיכים בשעה זו לנסות להפריע לאשי משטרת ההגירה בפעולתם.

אחת ממארגנות ההפגנה סיפרה לוואלה! חדשות: " זה משהו שחששנו ממנו. כחצי שעה לאחר סיום ההפגנה הגיעו לכאן פקחים במספרי ענק. לשמחתי יש כאן עוד הרבה פעילים ואנחנו מנסים לעכב את הפקחים, לצלם אותם ולהפריע להם. בכל זאת ראיתי שהם הכניסו אנשים לוואנים".

בהפגנה שנערכה היום השתתפו מאות עובדים זרים, פליטים ומשפחותיהם כמו גם אזרחים ישראלים אשר התאספו בגן לוינסקי על מנת ליצור שרשרת אנושית במחאה על מבצע הגירוש המנוהל בחודש האחרון על ידי יחידת עוז. שר הפנים אלי ישי הורה ביום חמישי לבטל באופן זמני את נוהל "גדרה-חדרה", לפיו עובדים זרים ופליטים ממרכז הארץ יועברו לפריפריה. דוברת משרד הפנים סבין חדד אמרה לוואלה! חדשות, כי השר הורה למשרד לבטל את התקנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully