וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: נעצור כל פעיל פתח שהסתנן לגדה

ניר יהב

1.8.2009 / 18:13

דובר משטרת חמאס איהאב רסין אמר כי ממשלת חמאס קיבלה החלטה שלא לאפשר לפעילי פתח ברצועה לצאת לוועידת הפתח בגדה, אלא אם כן ישוחררו כל אסירי פתח מבתי הכלא

חמאס מאיים לעצור את פעילי פתח שהצליחו להסתנן מרצועת עזה אל הגדה המערבית לצורך השתתפות בוועידת פתח השישית שתיערך ביום שלישי. דובר משטרת חמאס איהאב רסין אמר היום (שבת) כי ממשלת חמאס קיבלה החלטה שלא לאפשר לפעילי פתח ברצועה לצאת לוועידה אלא אם כן ישוחררו כל אסירי פתח מבתי הכלא בגדה.

"כל מי שיפר הוראה זו מעמיד את עצמו בפני תביעה משפטית", הבהיר רסין. "הדבר תקף גם כלפי פעילי פתח שהסתננו מהרצועה אל הגדה בימים האחרונים בתיאום עם ישראל". הוא ציין כי אלו שעברו בחשאי אל הגדה ייעצרו ברגע שיחליטו לשוב לרצועת עזה והם יועמדו לדין.

"לא ייתכן שאנשי פתח יזכו לחופש תנועה וזאת בזמן שאנשי חמאס נעצרים ומעונים בבתי הכלא של הרשות הפלסטינית בגדה המערבית", אמר. "בבתי הכלא בעזה אין שום אסיר פוליטי, כולם אנשים שנעצרו על רקע פלילי או ביטחוני".

דבריו של רסין באים על רקע העובדה כי אמש הצליחו כשלושים אנשי פתח להימלט מהרצועה אל הגדה כדי להשתתף בוועידה. וזאת בזמן שבחמאס הצהירו שלא יאפשרו ל-450 פעילי הארגון מהרצועה לצאת ממנה.

בתוך כך, טיוטת מצע ארגון פתח שפורסמה היום מעלה כי אין בכוונת הארגון להכיר בישראל כמדינה יהודית. המצע, שיועמד להצבעה בוועידת פתח השישית ביום שלישי בבית לחם, קורא עוד להיאבק בהתנחלויות, בייהוד ירושלים ובגדר ההפרדה. על פי הטיוטה המוצעת, תהיינה חלופות למשא ומתן עם ישראל אם הוא ייכשל וביניהן הכרזה חד צדדית על מדינה בגבולות 67'.

  • עוד באותו נושא:
  • חמאס
  • פתח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully