וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: עצרנו 3 אזרחים אמריקאים

1.8.2009 / 17:30

בשלושה נעצרו סמוך לגבול עם עירק. מקור כורדי אמר כי ככל הנראה מדובר במטיילים שחדרו בטעות לשטח המדינה. ארה"ב: בודקים את הדיווחים

אירן אישרה היום (שבת) את הדיווחים לפיהם היא עצרה שלושה אזרחים אמריקאים בגבול עם עירק. מוקדם יותר פרסמו מקורות כורדים רשמיים הודעה כי השלושה, ככל הנראה מטיילים אמריקאים, נעצרו על ידי האירנים.

מחלקת המדינה האמריקאית הודיעה בתגובה לפרסומים כי היא בודקת את הדיווח. "אנחנו משתמשים בכל האמצעים העומדים לרשותנו לקביעת העובדות במקרה זה", אמר דובר מחלקת המדינה, מיגן מטסון. "הביטחון של אזרחים אמריקאים נשאר בעדיפות עליונה של הממשל בוושינגטון".

בחודש מאי האחרון שוחררה מהכלא באירן רוקסנה סברי, עיתונאית אמריקאית שהורשעה בריגול למען ארצות הברית . תחילה נשפטה סברי לשמונה שנות מאסר, אולם בית המשפט לערעורים באירן המתיק את גזר הדין משמונה שנים בכלא לשנתיים על תנאי.

לכל אורך מעצרה הכחישה סברי בת ה-31 כל מעורבות בריגול ואילו ברק אובמה, נשיא ארצות הברית, אמר כי היא אינה מרגלת ויש לשחררה. חסאן קשקבי, דובר משרד החוץ האירני, התייחס לדברי אובמה ואמר: "הנורמה הבינלאומית היא לכבד את פסיקת בית המשפט. אני מציע לכל מי שמביע דעתו בנושא, לחכות עד שפרטי המקרה יתבררו. אני בטוח שבכירים אמריקאים למדו משפטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully