וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלה בשפעת החזירים, הבריא - ומת מזיהום

נעמה טלמור

1.8.2009 / 12:00

גבר בן 44 טופל בשבועות האחרונים בבית החולים איכילוב בשל הנגיף, ולפני 5 ימים החלים. אמש מת מכשל כשל רב מערכתי בגופו, שמקורו בזיהום

ישראלי בן 44, שסבל משפעת החזירים והבריא מהמחלה, מת אמש (שישי) בשל כשל רב-מערכתי בגופו. האיש, שאובחן כחולה בשפעת החזירים, טופל בשבועות האחרונים בבית החולים איכילוב בתל אביב, ולפני חמישה ימים הבריא מהשפעת. לאחר החלמתו, חל אצלו סיבוך מזיהום עקב גורמי סיכון שמהם סבל טרם הגעתו לבית החולים. אתמול הוא הלך לעולמו. במשרד הבריאות מדגישים, כי לא מדובר במקרה תמותה משפעת החזירים.

בישראל אובחנו עד כה למעלה מ-1,700 חולים בשפעת החזירים, אולם רק 20 הגודרו כמקרים קשים. בין המקרים הללו: אישה בת 50 הסובלת ממחלות כרוניות ומאושפזת ביחידת טיפול נמרץ בבית החולים מאיר בכפר סבא, ואישה בת 62 הסובלת מחלת לב ומאושפזת ביחידת הטיפול הנמרץ בבית החולים סורוקה.

בתוך כך, השבוע הודיעה לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הוא הורה על רכישת חיסונים נגד שפעת החזירים לכל אזרחי מדינת ישראל, וכן על הגדלת מלאי התרופות הקיימות נגד שפעת ב-5%. מהלשכה נמסר, כי סך העלות של רכישת החיסונים ותוספת התרופות מוערכת ב-450 מיליון שקל.

ארגון הבריאות העולמי צופה, כי לפחות שני מיליארד בני אדם (אחד מכל שלושה) ילקו בשפעת החזירים ברחבי העולם בשנה הקרובה. בארגון מציינים כי עד כה מתו מהמחלה למעלה מ-430 בני אדם ומזהירים כי אם לא יימצא חיסון אפקטיבי, רבים נוספים עלולים למות בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully