וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "יחסי עם חמינאי - כמו אב ובן"

31.7.2009 / 15:54

נשיא אירן מנסה לשדר עסקים כרגיל ביחסיו עם המנהיג הרוחני העליון במדינה עלי חמינאי. "מערכת היחסים ביננו אינה פוליטית, מאמצי הרפורמיסטים לפגוע בה לא יצליחו"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר היום (שישי) כי ניסיונות יריביו הפוליטים לפגוע ביחסיו עם המנהיג הרוחני העליון של אירן אייטוללה עלי חמינאי ייכשלו. "לא מדובר במערכת יחסים פוליטית, מערכת היחסים ביני לבין חמינאי היא כמו מערכת יחסים בין אב לבנו. המאמצים של המנהיגים הרפורמיסטים לחרחר ריב ביננו לא יישאו פרי".

השבוע הורה מנהיגה העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, על סגירתו של מתקן הכליאה קהריזק, הסמוך לטהרן, בו ככל הנראה מוחזקים עצורים רפורמיסטיים. סוכנות ידיעות אירנית ציטטה את חבר הפרלמנט האירני קזאם ג'לילי כמי שאומר כי התקבלה הוראה לסגור את המתקן, בטענה שהוא "מפר את זכויות העצורים".

ג'לילי עמד בראשה של ועדה פרלמנטרית לבדיקת תנאי המעצר, שהוקמה לאחר המהומות. ככל הנראה, מדובר במהלך שנועד להרגיע את הרוחות באירן השסועה. האופוזיציה באירן טוענת כי מפגינים שנעצרו בעקבות ההפגנות שנערכו במדינה לאחר פרסום תוצאות הבחירות לנשיאות, מוחזקים בקהריזק.

לפני שבוע נכנע אחמדינג'ד לדרישת עלי חמינאי, ופיטר את סגנו, אותו מינה לאחרונה. סוכנות הידיעות האירנית 'אירנה' ציטטה את יועצו של חמיאני שאמר כי "אספנדיאר רחים משאי כבר לא סגן הנשיא". משאי התבטא בעבר ואמר כי אירן "ידידה של כולם, גם של ישראל".

במהלך שידורי הטלוויזיה האירנית קרא חמינאי לאחמדינג'ד לפטר את סגנו."מינויו נוגד את האינטרסים שלך ויגרור מחלוקות בקרב תומכיך", צוטט חמינאי בטלוויזיה האירנית, "חיוני שתודיע על ביטול המינוי".

אחמדינג'ד ספג ביקורת ממספר בכירים במחנה השמרני של המדינה, אולם עד עתה עמד בסירובו לפטר את סגנו. אחמדינג'ד קשור למשאי בקשרי משפחה. פרשנים מעריכים כי העובדה שהתעקש לבחור במשאי לתפקיד למרות הביקורת הצפויה, מעידה כי לנשיא אירן לא נותרו מועמדים אחרים בהם הוא בוטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully