וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בתעופה: רבעון של הפסדים לבריטיש

הדר תדמור

31.7.2009 / 10:21

לא ממריאה: חברת התעופה הבריטית הפסידה 175 מיליון דולר ב-3 חודשים ותנועת הנוסעים במטוסיה ירדה ב-8.3%

בריטיש איירווייס, חברת התעופה השלישית בגודלה באירופה, רשמה הפסד ברבעון הראשון של שנת הכספים שלה, לאחר שהמיתון העולמי פגע בביקוש לטיסות.

הפסדי בריטיש איירווייס הסתכמו ב-106 מיליון ליש"ט (175 מיליון דולר) בשלושת החודשים שנסתיימו ב-30 ביוני, לעומת רווח של 27 מיליון ליש"ט ברבעון המקביל ב-2008. הכנסות החברה ירדו ב-12% והסתכמו ב-1.98 מיליארד ליש"ט.

תנועת הנוסעים במטוסיה של בריטיש איירווייס ירדה ב-8.3% ברבעון לעומת הרבעון המקביל ב-2008, בהובלת הירידה במספר הטסים במחלקה ראשונה ומחלקת עסקים.

בריטיש איירווייס דחתה רכישת מטוסים, קיצצה בארוחות למוטסים ונמצאת במשא ומתן עם ועדי העובדים לפיטוריהם של 4,000 עובדים בחברה, במטרה להוריד את הוצאותיה ולשרוד את המיתון. בריטיש איירווייס דיווחה מוקדם יותר החודש כי הצליחה לגייס מיליארד דולר באמצעות הנפקת אג"ח להמרה.

דירוג האג"ח של בריטיש איירווייס, אשר נמצא ברמות של אג"ח זבל, הורד ל-BA3 מ-BA2 ב-9 ביולי על ידי סוכנות דירוג האשראי מודי'ס. בריטיש איירווייס מתמודדת בימים אלה עם קשיים מימוניים, בעיקר לתוכנית הפנסיה של החברה. לפי ההערכות, גירעון תוכנית הפנסיה עומד על 3 מיליארד ליש"ט.

חברות התעופה עלולות לרשום הפסדים של 9 מיליארד דולר השנה, והכנסותיהן עלולות לרדת ב-15% - כך העריכה אגודת התעופה העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully