וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד נרצח בידי מחבל, אחיו מסרב להעיד

יהושע בריינר

31.7.2009 / 7:44

מאחר שאין סיכוי שהתביעה הצבאית תדרוש עונש מוות, מסרב אדם נתיב, אחיו של שלמה בן ה-13 שנרצח לפני מספר חודשים בבת עין להעיד במשפט. הפרקליטות: "עדותו לא נדרשת"

אדם נתיב, אחיו של הנער שלמה נתיב שנרצח בפיגוע בהתנחלות בת עין לפני מספר חודשים, מסרב להעיד במשפטו של הפלסטיני המואשם בביצוע הפיגוע וזאת מכיוון שהתביעה הצבאית אינה דורשת עונש מוות. משפטו של הפלסטיני החשוד ברצח, מוסא טיט מהכפר חירבת צפא, הסמוך להתנחלות, מתנהל בימים אלה בבית הדין הצבאי ביהודה. אלא שלמרות פניית התביעה הצבאית, שניהל בין היתר את המרדף אחרי טיט מבלי לדעת שאחיו נהרג, האח עומד בסירובו.

"קיוויתי שלאחר רצח אכזר שכזה וקלות הביצוע שלו במרכז היישוב ובצהרי היום, על יד ביתו, תשאף המדינה למצות את הדין עם אויביה ורוצחי בניה, על מנת להעניש ולהרתיע את הרוצחים הפוטנציאלים שעלולים לבוא. איך אוכל להגיע ולהשתתף במשפט זה כשידוע שהעונש הראוי אותו מאפשר החוק להטיל לרוצח השפל הזה, הוא עונש מוות ואתם אינכם מתכננים לתבוע עונש זה" כתב נתיב לפרקליטות הצבאית במכתב שהגיע לידי וואלה! חדשות. "איך אוכל להגיע ולהשתתף במשפט זה כשהסיכוי הסביר הוא שהרוצח יקבל עונש מאסר, בתנאים מעולים בהם יחיה כגיבור, ישלים את השכלתו ויקבל גם כסף לקנטינה לפינוקים. כקורבן וכבן המשפחה, שהעמידה מול פני הרוצח במהלך המשפט קשה עלי בלאו הכי, אינני מוכן להשתתף בהצגה זו".

בהמשך המכתב קובל נתיב על כך שעופר גמליאל, אביו של יאיר שנפצע אף הוא בפיגוע ושנמצא בכלא בגין חברותו ב'מחתרת בת עין', ישתחרר לאחר שחרורו של טיט. זאת, לדבריו, מכיוון שהפלסטיני ישתחרר קרוב לוודאי בעסקת חילופי שבויים. בעקבות כך אומרים בארגון 'חוננו' המסייע למשפחת נתיב, כי משפחות שכולות פנו אליהם ומחו על האפליה כלפי האסירים הביטחוניים היהודים.

במשפחת נתיב חוששים כי הפרקליטות הצבאית תגיע להסדר טיעון עם טיט, וזאת מבלי למצות נגדו את כל ההליכים המשפטיים. מהפרקליטות הצבאית נמסר בתגובה דרך דובר צה"ל כי "התיק מתנהל בבית המשפט הצבאי. עד כה לא התגבשה עסקת טיעון בתיק. באשר לעדותו של אדם נתיב הרי שזו לא נדרשה בסופו של יום מאחר והסנגור הסכים להגיש את העדות שניתנה בחקירה בהסכמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully