וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע, את מי בדיוק מגרשים ולמה?

ליבי גלבר

2.8.2009 / 11:42

השלב השני במבצע גירוש השוהים הבלתי חוקיים נבלם שעות לפני יציאתו לפועל. מי בעצם מחליט מה קורה פה ועל פי מה? עכשיו הם המבולבלים, מחר תורכם

אם אתם בעד גירוש מהגרי העבודה ואם לאו, התנהלות הממשלה בנושא צריכה להוות תמרור אזהרה בוהק עבור כולם. נכון שאנחנו מורגלים בהתנהלות כזאת, אבל כאן נחצו כל הקווים הכחולים-לבנים על ידי הרשות המחוקקת והרשות המבצעת. מי יודע את מי מגרשים, לאן מגרשים, למה, איפה בכלל נמצאת גדרה ומה בדיוק קורה בסודן שהבורחים ממנה הם 'פליטים'? בטח שלא מקבלי ההחלטות. עכשיו מדובר בענייני "זרים", מחר אתם תהיו קורבן, רק שאולי לא תדעו למה.

1. דלתות מסתובבות והפיליפיני של סבא שלי

כמו שאין אישה בהריון חלקי, כך גם אין דלת פתוחה למחצה. עובדים זרים תופסים מקומות עבודה של ישראלים והדבר מהווה בעיה לאומית? סגרו את הדלתות. יש צורך בעובדים זרים מפני שישראלים לא מוכנים לסעוד קשיש או לקטוף תותים תמורת שכר זעום? קבלו אותם בזרועות פתוחות ותנו להם אשרות עבודה. מי בישראל מחליט איזה עובד זר - אם יובא על ידי חברת כח אדם או צעד מאפריקה ברגל - נשאר בארץ, ועל פי מה? הנושא חריג וייבדק על ידי ועדה מיוחדת בראשות מישהו, מתישהו.

2. או"ם שמום ודמוגרפיית הגזענים

מגילת העצמאות קובעת בפירוש – מדינת ישראל היא מדינת העם היהודי. מה זה אומר בדיוק? האם העם היהודי זכאי לה רק משום שהוא יהודי, או משום שהוא נרדף, נרצח, נותר ללא מקום לחיות בו בשקט? אם חלק מהשוהים הבלתי חוקיים הם פליטים עם חותמת של האו"ם, איך זה שהם שהו בבתי כלא בישראל גם חודשים ארוכים לאחר שהוכרז מעמדם? אם לישראל יש בעיית דמוגרפיה יהודית כה קשה, איך הגענו למצב שכמה אלפים מאיימים עליה כל כך? למקימי יחידת עוז התשובות.

3. נבחרי הציבור ונבחרי הסיפור

אזרח למופת ממלא את כל חובותיו וגם את הזכות לבחור את נציגיו. חלקם הופכים לשרים, חלקם רק חברי כנסת. שר החינוך (ליכוד) מתנגד לגירוש, השר לענייני מיעוטים (עבודה) מתנגד לגירוש, שר הרווחה (עבודה) מתנגד לגירוש, חברי כנסת רבים מתנגדים גם הם, הנשיא מתנגד בתוקף ושולח מכתב בהול לשר הפנים (ש"ס), וזה מסכים איתו ומבטל את נוהל "חדרה-גדרה". כל הנבחרים הנ"ל מצטרפים לאזרחים רבים ולארגוני זכויות אדם. למה רק שעות ספורות לפני גירוש ילדים, תלמידים בישראל, הם מתעוררים? האם לא הוחלט על כך באופן מושכל ורשמי לפני שהתחילו להעלות אזוקים על אוטובוסים? מתברר שלא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

4. גדרה, חדרה והשחור שביניהן

אם מותר לשוהים הבלתי חוקיים לשהות בארץ בצורה בלתי חוקית, למה רק באזורים מסוימים, שמקומות העבודה בהם מועטים והאבטלה בהם רבה? ואם הם כן חוקיים, למה מותר להם לשהות רק באזורים מסוימים, שמקומות העבודה בהם מועטים והאבטלה בהם רבה? ובאיזו ישיבת ממשלה בדיוק הוחלט על הנוהל הזה? חפשו בערוץ 99.

5. מחוקקים, מבצעים ומומחים אחרים

החליט מי שהחליט על הגירוש, ואז בוטלה ההחלטה, זמנית (ראו השתלשלות הארועים בקישור). לפני כן, יצאו לרחובות המתנגדים לגירוש, ובבית התבייתו על המקלדת התומכים בו. איך יכול להציבור לראות את התמונה הכללית לאמיתה, אם אפילו המחוקקים מחליטים רק בדיעבד(!) להחליט על מדיניות. ומי נדפק מזה בינתיים? קודם כל אדי, תלמיד כיתה ו' שאולי יגורש מכאן בקרוב, ואז אלי, שעוד לא ברור מה חטאו, אבל כבר ימצאו משהו ואף אחד לא יוכל לעזור לו אל מול העמימות והבלבול ששורר בבית במחוקקים וברשויות השונות.

  • עוד באותו נושא:
  • פליטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully