וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ומלחמתה הנואשת בחגיגת

איילה חננאל

30.7.2009 / 19:43

חשודים שנתפסו כשברשותם 33,000 כדורי 'חגיגת' שוחררו ממעצר, לאחר שלא הוכח שמדובר בחומר הנכלל בפקודת הסמים. היצרנים משנים את ההרכב הכימי, המשטרה אובדת עצות

בית משפט השלום בתל אביב שיחרר היום (חמישי) ממעצר שלושה בני אדם שנתפסו בשבוע שעבר שברשותם 33,000 כדורי 'חגיגת'. חרף טענות נציגי המשטרה כי מדובר בסמים מסוכנים בכמות מסחרית, קבע השופט ציון קאפח כי עד שלא יוכח באמצעות בדיקות מעבדה שאכן מדובר בסמים שאינם חוקיים, אין לפגוע בחירותם של שלושת העצורים. נציגי המשטרה הגישו ערעור לבית המשפט המחוזי. אולם, גם בערכאה זו דחה בית המשפט את טענות השוטרים והותיר על כנה את ההחלטה לשחרר את השלושה.

כדורי ה'חגיגת' נתפסו בחיפוש שערכו בשבוע שעבר בלשי מחלק הסמים של ימ"ר תל אביב בדירתם של שני אחים תושבי העיר. האחים, בשנות הארבעים לחייהם, נעצרו בחשד שהפעילו באמצעות צעירים אחרים מערך שליחויות כלל ארצי של הכדורים.

פעם אחר פעם תופסת המשטרה חשודים במכירת הכדורים ומביאה אותם להארכת מעצר. אלא שבדיקות המעבדה האורכות מספר ימים מוכיחות שוב ושוב כי מדובר בחומר חוקי. לכן נאלצים השופטים לשחרר את העצורים לאלתר. למרות שה'חגיגת' נכלל בפקודת הסמים לראשונה לפני כחמש שנים, מפעם לפעם משנים יוצריו את הרכבו הכימי כך שלא ייכלל בפקודה.

נמאס לבעל הפיצוציה

לאחרונה, החליט בעל קיוסק בת"א לא להסתפק בשחרורו לאחר המעצר ודרש שתוחזר לו סחורתו המוחרמת. "מידי שבוע בשנה האחרונה מגיעה לכאן המשטרה, הופכת את כל העסק, שוברת דברים ומחרימה לי את הכדורים", סיפר בעל הקיוסק לוואלה! חדשות. "למרות שכל פעם מחדש הבדיקות מעלות שלא מדובר בסמים לא חוקיים ואני משוחרר הביתה". בחודש נובמבר האחרון פשטה המשטרה בפעם החמישית על הקיוסק שלו, ובמהלך הפשיטה החרימה 372 כדורים אשר על פי טענותיה היו כדורי 'חגיגת'.

האיש נעצר, הובא להארכת מעצר ושוחרר לאחר מכן. אלא שבעל הפיצוצייה, שזהו אינו מעצרו הראשון, החליט שהפעם הוא רוצה שהמשטרה תשיב לו את הכדורים והגיש בקשה לבית המשפט להחזרת כל 372 הכדורים שנתפסו. הבקשה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין מיקי סיבוני ושי לוי, לא קיבלה כל מענה מצד המשטרה. לפני שבועיים פסק שופט כי לאור "השתהות המשטרה בהגשת מענה לבקשה",יוחזרו כל הכדורים לבעל הפיצוצייה .

למכירה בבתי המרקחת

כדורי ה'חגיגת', למי שלא מכיר, הן קפסולות המכילות אבקה לבנה אשר ניתן לשתות או להסניף, והשפעתם ממריצה. המרכיב העיקרי בסם הוא החומר הסינטטי קטינול, אשר נמצא גם בעלי הגת (החוקיים) האהובים על העדה התימנית, ובאלפי תרופות הנמכרות בכל בית מרקחת בעולם ובארץ. למעשה, פקודת הסמים מתייחסת להרכב הכללי של הכדורים, הכולל חומרים נוספים, ולא לקטינול החוקי. לפיכך, די בשינוי קל שעושה היצרן בנוסחא, כדי להביא להרכב חדש שאינו כלול בפקודה. בית המשפט בתל אביב לבדו משחרר בערך עשרה עצורי 'חגיגת' בשבוע, מאחר שהשופטים בעצמם לא מוכנים יותר להאריך מעצר על פי בקשת המשטרה.

עד לפני חמש שנים, ה'חגיגת' יובא לארץ מסין תחת הגדרות שונות של חומרי ניקוי וחומרים מרזים - כמו סוגים של תה טיבטי. אלא שאז יצרנים מקומיים נכנסו לתמונה והחלו לייבא חומר זהה לקטינול הסינטטי, לערבב אותו בחומרים אחרים ולהפיץ את הכדורים "כחול-לבן" ברחוב. ד"ר פיני הלפרין, מנהל חדר המיון בביה"ח איכילוב, אומר כי כמעט כל הנפגעים שמגיעים אליו עקב שימוש בסם ה'חגיגת', נפגעו בעצם מחומרים כגון רעל עכברים וחומרי ניקוי שונים שהוכנסו לסם במקום הקטינול והנוסחא המקורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully