וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתח: ננקוט צעדים חסרי תקדים נגד חמאס

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.7.2009 / 18:28

חברי פרלמנט של חמאס בגדה טוענים שאנשי אבו מאזן איימו לעצרם. הסיבה: הנהגת חמאס אינה מסכימה לאפשר לפעילי פתח בעזה להגיע לוועידת פתח בגדה

חברי פרלמנט מטעם חמאס בגדה המערבית טענו היום (חמישי) כי אנשיו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן איימו לעצור אותם בנקמה על כך שהנהגת חמאס ברצועת עזה אינה מסכימה לאפשר לפעילי פתח ברצועה להגיע לוועידת פתח שתיערך ב-4 באוגוסט בבית לחם. שר האוצר לשעבר בממשלת חמאס, עומאר עבד א-ראזק, אמר כי פתח מאיים על כל בכירי חמאס בגדה, ביניהם אף על יו"ר הפרלמנט עזיז דוויכ.

אתמול הודיע בכיר חמאס ברצועה, ד"ר מחמוד א-זהאר, כי ארגונו החליט שלא להתיר לפעילי פתח להגיע לוועידה בבית לחם, כל עוד פתח ממשיך לעצור פעילים של חמאס בגדה. "אם הם רוצים לצאת מעזה, עליהם לשחרר את כל העצורים בבתי הכלא של הרשות הפלסטינית בגדה המערבית", הבהיר, "אנחנו דורשים שלא יישאר ולו אסיר אחד של חמאס בכלא בגדה".

ראש סיעת פתח בפרלמנט הפלסטיני, עזאם אל-אחמד, אמר בתגובה כי ארגונו ינקוט בצעדים "קשים וחסרי תקדים" נגד חמאס בתגובה על החלטתו שלא לאפשר לפעילי פתח בעזה לצאת לוועידה. הוא ציין כי צעד זה של חמאס מהווה פגיעה חמורה במאמצי הפיוס הפנים-פלסטיניים.

בתוך כך עצרו אתמול מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית שלושה פעילי חמאס ברחבי הגדה המערבית. בקלקיליה עצר מנגנון המודיעין הצבאי את נאסר א-ראבי, פעיל חמאס מהעיר ואסיר לשעבר, יומיים לאחר ששוחרר ממטה מנגנון הביטחון המסכל בעיר לאחר חמישה חודשי מעצר. גורמי חמאס דיווחו כי בשכם עצרו מנגנוני הביטחון את ג'מאל א-שולי, פעיל חמאס נוסף, וזאת שלושה ימים לפני חתונתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully