וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המעצרים, אלפים מפגינים בטהרן

30.7.2009 / 18:06

לאחר שגורשו מבית הקברות וכניסתם לבית התפילה המרכזי בעיר נמנעה, הגיעו כאלפיים מתומכי מוסאווי למרכז טהרן במטרה לכבד את זכרם של הרוגי המהומות של אחרי הבחירות

(צילום: רויטרס)

כאלפיים מתומכיו של מנהיג האופוזיציה באירן, מיר חוסיין מוסאווי, כבר התקבצו אחר הצהריים (חמישי) במרכז הבירה טהרן במטרה לציין בטקס את מותם של המפגינים שנהרגו במדינה בהפגנות שפרצו לאחר הבחירות ביוני האחרון. ההפגנה נערכת במיקום חלופי, לאחר שהשלטונות האירניים סירבו לאפשר את קיומה בגראנד מוסאלה, בית התפילה המרכזי של העיר. חלק מהמפגינים הציתו פחי אשפה בעת העצרת.

מוקדם יותר היום עצרה המשטרה באירן מתאבלים שהתאספו בבית הקברות בטהרן כדי לחלוק כבוד לקורבנות המהומות שבעקבות הבחירות. אלפים התאספו סביב קברה של הצעירה נדא, שהפכה לסמל המאבק לאחר שנורתה למוות ברחוב על ידי כוחות המיליציה של המשטר. "שוטרים לפיזור הפגנות הגיעו לבית הקברות והם מפזרים את הקהל", אמר עד ראייה.

לבית הקברות הגיע גם מנהיג האופוזיציה מיר חוסיין מוסאווי, אך לדברי עד ראייה, המשטרה הכריחה אותו לעזוב את המקום. עדי ראייה הוסיפו כי עם הגעתו לבית הקברות, נקהלו מתאבלים רבים סביב מכוניתו כשהם שרים: "מוסאווי, אנחנו תומכים בך".

הרשויות באירן הודיעו לפני יומיים כי לא יאפשרו לקיים את העצרת. אירן לא פרסמה מניין רשמי של ההרוגים במהלך העימותים בין מפגינים לכוחות המשטר, שפרצו לאחר הבחירות, אך לפי הערכות שונות, מדובר בכמה עשרות הרוגים לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully