וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס דרש למנוע את גירוש ילדי הפליטים

פנחס וולף ונעמה טלמור

30.7.2009 / 11:31

נשיא המדינה פנה במכתב לשר הפנים בו דרש לבטל את מבצע גירוש הפליטים שאמור להתחיל בשבוע הבא. "מן הראוי שיימצא פתרון הוגן, ברוח המסורת של עמנו, ובמסגרת החוק"

נשיא המדינה שמעון פרס פנה במכתב חריף לשר הפנים אלי ישי ודרש ממנו למנוע ממנו את גירוש ילדי הפליטים שיחל ב-1 באוגוסט. "בעת האחרונה ביקרתי בבית ספר רוגוזין בדרום תל אביב, בו מתחנכים ילדי העובדים הזרים. חשתי בהם את טעם ישראל בה נולדו, הרגשתי את אהבתם לישראל, לשרת בצבאה אין אנו יכולים להישאר אדישים לגורלם של הילדים ובני הנוער אני מודע למורכבותה של הסוגיה, אך סבורני שמן הראוי שיימצא פתרון הוגן, ברוח המסורת של עמנו, ובמסגרת החוק", כתב פרס לישי.

שר הרווחה יצחק הרצוג שוחח הבוקר עם מזכיר הממשלה, צביקה האוזר, וביקש ממנו להעלות את סוגיית ילדי העובדים הזרים לדיון ממשלתי דחוף. הרצוג הבהיר כי למשרד הרווחה יש קשר ישיר עם ילדי העובדים הזרים וכי המשרד פועל בנושא זה ברוח אמנת האו"ם לזכויות הילד. לדבריו, "יש להקפיא את פעולות האכיפה נגד הילדים והוריהם עד לקביעת הסדר אחר בנושא ובכל הסדר שיקבע יש לערב את מערכת הרווחה. רבים מהילדים התערו בחברה הישראלית, הם דוברי עברית והסתגלו לתרבות הישראלית. גירושם יותיר בהם צלקות נפשיות קשות ונזק בלתי הפיך. אלו ילדים שנקלעו לסיטואציה בירוקרטית מורכבת ויש לתת להם הגנה ומתן מענה הולם".

גם שר החינוך גדעון סער אמר היום כי "ההנחייה לגרש ילדים הינה בלתי חוקית בעליל שדגל שחור מתנוסס מעליה". סער הוסיף כי "אלה ילדים ישראלים לכל דבר שלומדים כאן עם הילדים שלנו בבתי הספר ומתגייסים לצבא". עוד אמר השר כי ידון עם ראש הממשלה פעם נוספת בנושא.

נכון לתחילת שנת 2009 חיים קרוב ל- 17,000 מבקשי מקלט ופליטים בישראל. רובם הגיעו מדרום סודן, דרפור ואריתריאה- המוכרות על ידי האו"ם כאזורי סכסוך שבהם מתנהלות מלחמות אזרחים והפרות חמורות של זכויות אזרח.

על פי דו"ח שחיבר מרכז המחקר והמידע של הכנסת, בישראל שוהים כ-2,800 ילדים של מהגרי עבודה ומבקשי מקלט המקבלים שירותים מן המדינה מתוכם 1,800 ילדים של מהגרי עבודה וכ- 1000 ילדים של מבקשי מקלט. מנתונים שנאספו משירותי הבריאות והחינוך עולה כי מתוך 1,800 הילדים של מהגרי העבודה, 698 מהם הם ילדים עד גיל 3 , 475 ילדים בגיל 3-6 ו-600 בגילאי 12 עד 18. רובם מתגוררים בתל אביב או בסביבתה.

לפי נתוני נציבות האו"ם לפליטים, מתוך 1000 הילדים ובני הנוער שהם מבקשי מקלט בישראל, 122 מהם נמצאים בישראל ללא מלווה. 14 מתוכם בגיל 14 ומטה. למעלה משמונים אחוז מהם בגילאי 15 עד 18. מבקשי המקלט מגיעים ממספר מדינות שהעיקריות שבהן הן סודן אריתריאה, אתיופיה, חוף השנהב ניגריה וגאנה.

המבצע הגדול של משרד הפנים נועד להביא ליישם את נוהל "חדרה- גדרה" של משרד הפנים. על פי הנוהל, נקבעו הנחיות המגבילות גיאוגרפית את הפליטים בישראל ומאפשר לחלקם להימצא רק צפונית לחדרה או דרומית לגדרה. בנוסף, מקווים במשרד הפנים לאתר עובדים זרים שאין ברשותם כלל אישורי שהיה בישראל, ולגרש אותם מחוץ לתחומי המדינה. בארגוני הסיוע לעובדים טוענים כי מרבית העצורים הינם פליטים וכי מספר העצורים גדול משפורסם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully