וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי ישי מקפיא את נוהל גדרה - חדרה

פנחס וולף, נעמה טלמור ואייל דץ

30.7.2009 / 12:51

שר הפנים הורה לבטל זמנית את הנוהל, לפיו עובדים זרים יועברו ממרכז הארץ. "לא נכון להותיר את ערי הפריפריה בצד הקשיים שלהם להתמודד גם עם בעיה זו"

שר הפנים אלי ישי הורה היום (חמישי) לבטל באופן זמני את נוהל "גדרה-חדרה", לפיו עובדים זרים ופליטים ממרכז הארץ יועברו לפריפריה. דוברת משרד הפנים סבין חדד אמרה לוואלה! חדשות, כי השר הורה למשרד לבטל את התקנה.

אלי ישי התייחס בצהרים להחלטתו להקפיא את הנוהל ואמר כי "הנוהל יוצר ריכוזי שב"חים וסודנים בפריפריה כדוגמת ערד ואילת. לא נכון להותיר את ערי הפריפריה בצד הקשיים שלהם להתמודד גם עם בעיה זו ולכן ראוי שהקבינט יתכנס בהקדם לדון בבלימת התופעה".

מנכ"לית מוקד סיוע לעובדים זרים, שבי קורזן ברכה היום על ההחלטה של השר ישי. קורזן אמרה לוואלה! חדשות כי : "אנחנו מברכים את השר ישי על ההחלטה הנכונה. ישי הפסיק את האיוולת. היתה זו החלטה אומללה שגרמה סבל רב לפליטים ומעמסה בלתי נסבלת על הפריפריה.אנו מבינים שמדובר בהחלטה זמנית ומקווים שבקרוב היא תהפוך להחלטה קבועה שתשים סוף לנוהל ההזוי הזה".

חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) אמר בתגובה להחלטת השר ישי . כי "מדובר בהישג משמעותי של המאבק הציבורי, גם בעניין "גדרה-חדרה" וגם בעניין גירוש הילדים התגייס ציבור גדול ומגוון שהוכיח שוב שמחאה ציבורית יכולה להשפיע ולשנות. המאבק עדיין לא תם: צריך להבטיח את הפסקת המעצר וגירוש הילדים והוריהם ואת עצירת החוק הדרקונית למניעת הסתננות המטילה עונשי מאסר על הפליטים ועל מי שמסייע להם".

סגן ראש עיריית תל אביב יפו אסף זמיר, בירך אף הוא על ההחלטה אשר משמעותה המידית היא שפליטים יוכלו לשהות בתחומי תל אביב ללא חשש שיגורשו מהעיר. "זהו ללא ספק שיעור בחשיבות של מאבק ציבורי", אמר זמיר לוואלה! חדשות. "אנו רואים בפליטים שחיים בתחומי העיר תל אביבים לכל דבר, לא בכדי התנהל בשבועות האחרונים מאבק עיקש של תושבי תל אביב נגד גירוש הפליטים. זהו בהחלט יום מרגש".

גם בארגון רופאים לזכויות אדם בירכו על ההחלטה של ישי להקפיא את נוהל "גדרה–חדרה". בארגון אמרו : "אנו מברכים על ההחלטה של ישי שהגיעה מעט מדי ומאוחר מדי. אנו מקווים כי מדובר באות לבאות וקוראים להעניק לפליטים תושבות חברתית שתאפשר להם לקבל זכויות סוציאליות".

איתי אפשטיין, ממלא מקום מנכ"ל אמנסטי ישראל, ברך על ההחלטה להקפיא את נוהל "חדרה-גדרה". אפשטיין פנה אל שר הפנים אלי ישי בדבריו ואמר: "אני קורא לך להמשיך ולפעול ברוח מקורות ישראל המצווים אותנו 'ואהבתם את הגר כי גרים הייתם בארץ מצרים', ולאפשר למבקשי המקלט המגיעים לישראל הליך הוגן של בקשת מקלט, להימנע ממעצרם ומהטלת הגבלות על זכותם לחופש תנועה ולהעניק מעמד פליט לזכאים בהתאם לאמנת הפליטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully