וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך מרוקו חוגג, האסירים יוצאים לחופשי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.7.2009 / 11:23

מוחמד השישי החליט להעניק חנינה מלכותית ל-25 אלף אסירים לרגל ציון עשור לכהונתו. בנוסף, המתיק המלך את עונשם של אסירים רבים ואף ביטל עונשי מוות

חנינה מלכותית: מלך מרוקו מוחמד השישי החליט (חמישי) להעניק חנינה ל-25 אלף אסירים כמחווה לרגל ציון עשור לכהונתו כמלך. החנינה הוענקה בעיקר לנשים בהריון, לקטינים, לאסירים מבוגרים ולאסירים זרים. בנוסף החליט המלך להמתיק את עונשיהם של אסירים רבים לעונשי מאסר מופחתים, ביניהם אסירים שנידונו למאסרי עולם.

המלך החליט גם לבטל עונשי מוות שהוטלו על שלושים ושניים אסירים מרוקאיים ולהמירם במאסר עולם. במקביל החליט להעניק חנינה לאסירים חולים, נכים ולבעלי תארים אקדמאיים. בהודעה שפרסם משרד המשפטים במרוקו נכתב כי החנינה נסמכת על "העקרונות והערכים המוסריים הנאצלים" של מרוקו.

המלך מוחמד השישי הומלך ב-23 ביולי 1999, כשהיה בן 35 בלבד, בעקבות מות אביו, חסן השני, שהיה מלך מרוקו במשך 38 שנים. למוחמד השישי יש דוקטורט במשפטים מאוניברסיטת ניס הצרפתית ונחשב למנהיג מודרני שקידם חקיקות בתחום זכויות האדם והאישה. מדי שנה מעניק המלך מוחמד השישי חנינה לאסירים בבתי הכלא במרוקו כדי לציין את יום מינויו למלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully