וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קיימת הקצנה בקרב גורמים בארה"ב"

30.7.2009 / 4:15

בעקבות גילוי קבוצת הטרור בצפון קרוליינה אשר תכננה לבצע פיגועי טרור בישראל הזהיר התובע הכללי של ארה"ב אריק הולדר מפני הקצנה בקרב גורמים באמריקה

התובע הכללי של ארה"ב אריק הולדר התריע הלילה (חמישי) מפני הקצנה גל גורמים באמריקה בחודשים האחרונים. אזהרתו של הולדר מגיעה בעקבות מעצרם של שבעה אזרחים אמריקאים בצפון קרוליינה לפני יומיים בחשד שתכננו לבצע פיגועים מחוץ לארה"ב, בין היתר גם בישראל."רצף האיומים, הדברים שרצוי להיות מודע אליהם, ההקצנה הזו בולטת היום הרבה יותר מאשר לפני מספר חודשים", אמר הולדר.

תא הטרור שכלל שבעה תושבי צפון קרוליינה שתכננו פיגועים בישראל נחשף לפני יומיים. נגד השבעה הוגשו כתבי אישום לבית משפט פדרלי במדינת צפון קרוליינה. השבעה מואשמים בעבירות של סיוע למחבלים, קשירת קשר לביצוע רצח, חטיפה וחבלה בכוונה מחמירה מחוץ לשטחי ארה"ב. כמה מהנאשמים אף ביקרו בישראל, בעזה ובירדן כחלק מהכנות לקראת ביצוע פיגועים. נגד השבעה הוגשו היום כתבי אישום חמורים.

לדברי הרשויות, מנהיג הקבוצה, דניאל פטריק בויד עבר אימונים באפגניסטן ובפקיסטן בין השנים 1989-1992 והשתמש בניסיון שצבר על מנת להקים תא טרור ולגייס כספים עבור פעילות טרור. גורמים רשמיים בארצות הברית אמרו כי אין כל הוכחה כי תא הטרור שנחשף קשור ישירות או בעקיפין לארגוני טרור בינלאומיים כאלו או אחרים. כמו כן, אין הוכחות כי החברים בקבוצה תכננו לבצע פיגועים בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully