וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה במנהל מחריפה את הקרע בעבודה

לאחר היעדרות ארוכה, השתתפו היום מורדי העבודה בישיבת הסיעה שדנה ברפורמה במנהל מקרקעי ישראל. על דבר אחד כולם מסכימים: האיחוד רחוק מתמיד

יח"צ - חד פעמי

מורדי העבודה, חברי הכנסת איתן כבל, אופיר פינס, יולי תמיר ועמיר פרץ, השתתפו היום (רביעי) בצהריים בישיבת הסיעה שעסקה ברפורמה במנהל מקרקעי ישראל, לאחר היעדרות בת שלושה חודשים. אם היה נדמה שהקרע במפלגה מתאחה, הרי שעם סיום הישיבה התברר כי הוא רק מתרחב. בעוד שמקורבי יו"ר המפלגה, אהוד ברק, אמרו לוואלה! חדשות כי בישיבה הייתה אווירה לפיה אם יחול שינוי ברפורמה, ייתכן וייווצר פתח לאיחוי הקרעים במפלגה. קבוצת המורדים הוציאה הודעה המעידה על ייאוש מהמפלגה.

בתוך כך, צעירי מפלגת העבודה המזוהים עם קבוצת המורדים, שחררו סרט קצר בו הם רומזים כי יו"ר המפלגה נטש את האידיאולוגיה של המפלגה, ותמיכתו בהצעת החוק באה על רקע ההערכה כי הוא עצמו נמנה על בעלי ההון, הצפויים להרוויח מהצעת החוק אם תעבור. "מהחומה ומגדל נשאר רק המגדל" נאמר בסרטון, שנסגר האמירה "נתראה באקירוב".

"הכיסאולוגיה ניצחה"

יו"ר הסיעה בכנסת, ח"כ דניאל בן סימון, המנסה לעמוד בתווך, הביע שביעות רצון מהאופן בו התנהל הדיון ומעצם נוכחותם של המורדים בישיבה. "אני רוצה לקוות שזהו פתח לאיחוד הסיעה" הוא אמר.

מקורבי ברק אמרו כי יו"ר המפלגה הסביר בישיבה שישנם הסכמים בין חברות הקואליציה שצריך לכבדם, כמו שהליכוד קיים את דרישות העבודה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים. המקורבים ציינו שעם זאת, ברק הביע הבנה לעמדת המסתייגים ברפורמה. לאחר הישיבה, הודיע ברק כי הוא מתכוון להגיע להידברות עם רה"מ בנושא חכירה לטווח ארוך והן בנושא צמצום הקרקעות שיופשרו.

מנגד, קבוצת המורדים הוציאה הודעה לפיה "למרות, ואף על פי שיש שבר עמוק בין רביעיית המורדים לברק, מתוך תקווה ורצון לשנות ולהשפיע בנושא אידיאולוגי מובהק, הקבוצה החליטה להגיע לישיבת הסיעה ולנסות ולהציל את אדמות המדינה מפני בעלי ההון". הרביעייה הוסיפה כי "הפתח של התקווה בתחילת הישיבה הפך למנה גדושה של ייאוש לאחר שהתברר כי האידיאולוגיה האמיתית היא ה'כיסאולוגיה'.

קבוצת המורדים הודיעה כי בכוונתה להצביע נגד הצעת החוק, וחבריה קוראים "לכל אלו שהביעו התנגדות בחדרי חדרים, להתנגד להצעה גם במליאת הכנסת, אם לא למען האידיאולוגיה, אז לפחות משום שנשארה בהם עוד מעט בושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully