וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: רוצים לו"ז ברור לפינוי מבנים במאחז

במסגרת דיון בעתירה להריסת מבנים לא חוקיים במאחז "דרך אבות", חייב בג"ץ את המדינה לקבוע מסגרת זמן לביצוע הפינוי. השופטים "לא נסתפק עוד בתשובה מעורפלת"

בית המשפט העליון חייב היום (רביעי) את שר הביטחון, אהוד ברק ואת אלוף פיקוד המרכז, גדי שמני, להציג בתוך 90 יום לוח זמנים למימוש צווי הריסה כנגד מבנים במאחז הבלתי חוקי המכונה "דרך אבות". ההחלטה התקבלה במסגרת דיון בעתירה שהוגשה על ידי תנועת 'שלום עכשיו' ושמונה פלסטינים לפני כשנה. בתגובתה לעתירה, אישרה המדינה כי מדובר במאחז בלתי חוקי וש"נגד המבנים המצויים בו מתנהלים הליכי פיקוח ואכיפה".

בג"ץ קבע היום כי הוא לא יסתפק ב"תגובה מעורפלת" [של המדינה ד.מ.] בדבר ביצוע צווי ההריסה במועד לא מוגדר שייקבע על פי סדר עדיפויות שטיבו לא הובהר.

"אנחנו מאד מצטערים על כך שבכל המאחזים המדינה מאלצת את בג"ץ להתערב ולא מבצעת את המוטל עליה בנושא אכיפת החוק" אמר היום יריב אופנהיימר, מזכ"ל 'שלום עכשיו' לוואלה! חדשות. "הסיטואציה הבלתי אפשרית מזיקה למעמדו של בג"ץ שנאלץ שוב ושוב לחייב את המדינה לפעול".

לאחרונה, ביקר בג"ץ בחריפות את התנהלות המדינה בעניין הריסת מבנים לא חוקיים במאחזים "חורשה" ו"היובל" וחייב אותה לעדכנו בתוך ארבעה חודשים בעניין לוח הזמנים להשלמת מימוש צווי הריסה למבנים לא חוקיים שהוקמו בהם. "השתלשלות העניינים מאז הגשת העתירה מתמשכת על-פני תקופה של למעלה מארבע שנים ועולה כי המבנים נבנו שלא כדין, חלקם על קרקע פרטית, ומטעם זה אף תלויים ועומדים נגדם צווי הריסה מאז שנת 2005", כתבו שופטי בג"ץ על עיכוב הריסת הבתים בהחלטתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully