וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המעברים לעזה לא ייפתחו עד לשחרור שליט"

פנחס וולף, יהושע בריינר וניר יהב

29.7.2009 / 20:04

כך אמר הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם היועץ האמריקאי לביטחון לאומי ג'יימס ג'ונס. הדרג המדיני אישר לראשונה להעביר לעזה מימון עבור מלט לשיקום מבנים של ארגון האו"ם, שנהרסו במהלך מבצע עופרת יצוקה

לא תהיה פתיחת מעברים מלאה לרצועת עזה כל עוד גלעד שליט נמצא בשבי החמאס, כך אמר הערב (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם היועץ האמריקאי לביטחון לאומי ג'יימס ג'ונס.

בפגישה דנו השניים בקידום המו"מ עם הפלסטינים ובהתמודדות עם האיום האירני והגדירו את הפגישה כ"טובה ומועילה". לדברי גורם מדיני בכיר, "התחושה מהפגישות שקיים השבוע ראש הממשלה עם הבכירים האמריקאים היא שישראל וארה"ב פועלות יחד כדי להניע תהליכים אזוריים, הן מול הפלסטינים והן בתחומים נוספים".

בתוך כך אישר היום הדרג המדיני לראשונה מאז מבצע עופרת יצוקה להעביר מלט וכסף עבור ציוד בנייה ומלט בפרויקטים של האו"ם ברצועת עזה. בימים אלו מפקדת מתאם הפעולות בשטחים החלה בעבודת מטה כדי לבחון את סכום הכסף הנדרש ואת כמות הפרויקטים להם יידרש המלט. בישראל מדגישים כי הכסף למלט יועבר אך ורק לאו"ם תוך הקפדה שהוא לא יגיע לחמאס. הערכה היא שבשבועות הקרובים תסתיים עבודת המטה והכסף יועבר לידי האו"ם.

גורמים בלשכת נתניהו אמרו כי הדבר נעשה שלא על דעתו של ראש הממשלה אולם הוא לא הביע התנגדות למהלך. לדברי גורמים במערכת הביטחון, מדובר בהכנסת מלט לצורך פרויקט שיקום ברצועה תוך שיתוף פעולה מול גורמי הסיוע הבינלאומיים. "ישראל מאפשרת מתן סיוע הומניטרי לעזה", אומרים בלשכת מתאם פעולות הממשלה בשטחים, "סיוע זה כולל גם שיקום של מתקני ביוב, מים וחשמל".

בפורום המשפטי למען ארץ ישראל הגיבו הערב על ההחלטה ואמרו כי "מצער שראש הממשלה לא עומד בהבטחתו לציבור לפני הבחירות שממשלה בראשותו לא תעביר כספים לחמאס. מדיניות הממשלה היא עצימת עיניים מסוכנת - אנחנו במו ידינו בונים את הבונקרים שמולם יעמדו חיילינו בעופרת יצוקה 2".

בתגובה להחלטה, אמר ח"כ עפו אגבאריה (חד"ש) כי "מדובר בפירורים ובשאר ירקות וכי ישראל ממשיכה עדיין להרעיב את תושבי רצועת עזה ולהטיל עליהם סגר בלתי הומניטארי הנוגד את המשפט הבינלאומי". לדבריו, "יידרשו הרבה טונות של מלט וברזל כדי לשקם את רצועת עזה לאחר ההרס והחורבן שהותיר אחריו צה"ל במבצע עופרת יצוקה".

הסוכנויות ההומניטריות של האו"ם, בהן יוניצ"ף, אונר"א ו"הצילו את הילדים", קראו אתמול לישראל לאפשר העברת חומרי בנייה לתוך רצועת עזה כדי לבנות מחדש את בתי הספר שניזוקו במהלך מבצע "עופרת יצוקה". האו"ם רוצה לראות את בתי הספר משוקמים בזמן לפתיחת שנת הלימודים הקרובה.

"אנו קוראים לממשלת ישראל לאפשר בשבועות הקרובים את הכנסת חומרי הבנייה והציוד לבתי הספר ולהבטיח שהמורים והתלמידים יכולים לצאת ולהיכנס לעזה בחופשיות כדי להמשיך את לימודיהם", נכתב בהצהרה.

במהלך המלחמה בעזה בדצמבר 2008, שנמשכה 22 יום, ניזוקו 280 בתי ספר ו-18 נהרסו כליל. "היום, חודש לפני תחילת שנת הלימודים ומעל לשישה חודשים לאחר הפסקת האש, אף אחד מבתי הספר לא שוקם", מסר האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully