וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין כבר לא רוצה להרוג את אזרחיה

טלי גולדשטין

29.7.2009 / 17:21

בכיר במערכת המשפטית בסין אמר כי הממשלה רוצה להפחית ככל האפשר את מספר גזרי דין מוות במדינה. "לשמור את ההוצאה להורג אך ורק לפושעים החמורים ביותר"

שיפור במדיניות זכויות האדם בסין? המדינה הקומוניסטית, הידועה לשמצה בהפרת זכויות האדם, מתכננת להפחית את מספר גזרי דין המוות שנקבעים מדי שנה בבית המשפט "למספר המינימלי האפשרי" ולשמור את אפשרות ההוצאה להורג אך ורק לפושעים החמורים ביותר.

בראיון שפורסם היום (רביעי) בעיתון הממלכתי "ז'אנג ז'ון", סגן נשיא בית המשפט העליון, אמר כי סין אינה מוכנה לבטל את עונש המוות, אך תגביל את מספר ההוצאות להורג ותגביר את השימוש ב"גזר דין מוות עם אפשרות להמתקת העונש".

לפי הדיווח בעיתון, בית המשפט העליון פועל כדי להבטיח שגזר דין מוות ייגזר רק על פושעים שביצעו פשעים חמורים ביותר בעל השלכה שלילית על החברה, כגון רצח כתוצאה מסכסוך כלשהו.

לדברי ז'אנג, גזר דין מוות עם אפשרות להמתקה עשוי יהיה להפוך למאסר עולם ולאחר מכן אף לעשרים שנים הודות להתנהגות טובה. בנוסף, בית המשפט העליון ימליץ לערכאות הנמוכות יותר להפחית את השימוש בגזר דין מוות.

נתונים מדויקים לגבי ההוצאות להורג בסין הם חסויים. לטענת "אמנסטי אינטרנשיונל", 60 פשעים שונים גוררים גזר דין מוות בסין, בהם גם פשעים כלכליים. הארגון סבור כי לפחות 1,718 בני אדם הוצאו להורג בסין ב-2008. מנתוני "אמנסטי" עולה כי אחרי סין, המדינות בהן נרשם מספר ההוצאות להורג הגבוה ביותר הן: אירן, ערב הסעודית, ארה"ב, פקיסטן ועירק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully