וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוס אוגוסט: גולני בראש, כפיר בסוף

29.7.2009 / 16:51

אגף כוח אדם בצה"ל מפרסם את העדפותיהם של מתגייסי אוגוסט ליחידות הקרביות. לפי הנתונים חטיבת גולני נמצאת במקום הראשון עם ציון של 4.8, הנח"ל זוכה לציון של 2.5 בלבד

אגף כוח אדם בצה"ל פרסם היום (רביעי) את נתוני הגיוס הסופיים לחטיבות החי"ר ויחידות השדה. מעיון בהעדפות המתגייסים הצעירים מתגלה כי גם השנה זוכה חטיבת גולני לעדיפות הגבוהה ביותר מכלל היחידות, עם ציון של 4.8 מתוך חמש ברצון לשאת את כומתה החומה. מי שנמצאת הרחק מאחור היא חטיבת כפיר, שזכתה לציון של 1.7 בלבד, הנמוך ביותר מקרב חטיבות החי"ר. גבעתי זכתה לציון 4, ואילו חטיבת הנח"ל זכתה לציון 2.5 בלבד. לדברי צה"ל חלה עלייה במוטיבציה של החיילים לשרת ביחידות קרביות וכן ישנה עלייה במספר המתגייסים המעוניינים לשרת בחיל הרגלים.

"אין ספק שמבצע עופרת יצוקה השפיע לטובה על הרצון של המתגייסים להגיע ליחידה", אמרו היום גורמים צבאיים, "אבל חשוב לזכור שגולני היא חטיבה ותיקה בעלת מסורת. החטיבה הפכה למוקד משיכה עבור המתגייסים בעיקר שרבים מהם רוצים לקחת חלק ביחידה עם עבר מפואר, מה גם שחלקם רוצים להמשיך את המסורת של אחיהם ואבותיהם ששירתו גם כן בחטיבה". מי שדווקא כן יכולים לראות את עצמם מאוכזבים הם מפקדי חטיבת כפיר, שזכו לעדיפות הנמוכה ביותר מקרב המתגייסים.

"אנחנו פועלים הרבה על מנת לשכנע את הצעירים להגיע לחטיבה", אמר גורם צבאי, "אבל אין ספק שהעובדה שמדובר בחטיבה שפועלת בשטחים עם חיכוך רב עם האוכלוסייה הפלסטינית מורידה את הרצון של המתגייסים להגיע אליה".

כזכור, החטיבה אומנם מבצעת מאות מעצרים מדי שנה בגדה, אולם היא זכתה לתהודה בעיקר בשל פרשיות מביכות, כשהאחרונה בהם היא מעצרו של סגן אדם מלול, קצין בחטיבה המואשם כי היכה פלסטיני כפות. מפקד החטיבה, אל"ם איתי וירוב, אף קיבל הערה פיקודית בשל עדותו במשפט הקצין על ידי אלוף פיקוד מרכז גדי שמני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully