וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי בורח מבשורה

ריבי מאיר

29.7.2009 / 17:06

אם החתול שלכם מנסה לצאת מהבית לפעמים, זה לא אומר שהוא בורח. וגם - החיים הטובים עם כלבים וחתולים. ריבי מאיר, מומחית לטיפול התנהגותי לחתולים, עונה לשאלות שלכם

יש לי בבית שלוש חתולות וזכר, בוגרים (מעוקרות ומסורס). אני שמה לב על כך שיש לחתול הרבה בעיות התנהגות כמו: ישיבה בתוך ארגז הצרכים, קפיצה על הגגון של השכנים, הוא מפתח פריחות ואלרגיות (כנראה מסטרס) והוא מנסה לברוח מהבית. מה יכולה להיות הבעיה?

שלום ותודות על פנייתך. אכן, מדובר כנראה בחתול הסובל מלחצים ומתקשה להתמודד איתם. חשוב לזכור, שאנחנו בני האדם, מצוידים במנגנונים רבים המאפשרים לנו לפרוק לחצים מצטברים, אך לחתולים לעומת זאת, יש את החיים הקבועים והשגרתיים שלהם ובנוסף, את האדם שאיתם.

תפקידנו, בני האדם אוהבי החתולים, להיות קשובים לחתולים שלנו, וכמו שציינת, לאתר את הזמנים והסימנים המעידים על הימצאות החתול במצבי לחץ. נכון גם שסימנים פיזיולוגיים כמו אלרגיות, פריחות ובעיות בכל הנוגע לארגז הצרכים ועשייתם מעידים גם הם על סטרס מצטבר.

אז מה עושים? ראשית, חשוב מאד לגשת איתו לווטרינר שתחום עיסוקו הראשי הוא חתולים. וטרינר או וטרינרית אשר עוסקים רבות בחתולים, יוכלו לאתר בעיות פיזיולוגיות קיימות ולטפל בהם מיידית והיטב. כאבים, לחצים פיזיים, גירודים ועוד – כל אלו מוסיפים בוודאי למצוקה הראשונית בה מצוי החתול, ובמיוחד חובה לטפל בדחיפות בכל בעיה הקשורה בעשיית הצרכים, ובמיוחד כאשר רואים שהחתול או החתולה יושבים בארגז החול לעיתים קרובות או באופן רצוף.

לאחר האבחון והטיפול במצוקות הפיזיולוגיות של החתול, חשוב מאד לטפל בצרכים ההתנהגותיים והנפשיים שלו, ולאתר את הסיבות הגורמות לו ללחצים. אין ספק ששעמום - ונשמע שזה המרכיב מכריע בחיי החתול שלך – משפיע רבות על רמות הלחץ ועל ההתנהגות של החתול.

במקרה שלך חשוב שתהיה אפשרות ליציאה סדירה, קבועה ושגרתית לחצר (אנא ענדי לחתול קולר בטוח ועליו תג ומספר הסלולרי שלך) עם כניסה חופשית הביתה בליווי צ'ופרים (שימורים וכדומה) פלוס משחקים (משחקי חכה למיניהם בשיתוף איתך), יעזרו לחתול לפרוק את לחציו בצורה טבעית ולאגור אנרגיה כדי להתמודד עם גורמי הלחץ למיניהם, הקיימים תמיד ובכל מצב.

אנא זכרי, ליציאה וכניסה חופשיים מהבית וחזרה אליו יש פלוסים ומינוסים - שיקלי הכל מול המצב של החתול והכי חשוב- אל תכנסי להנחות מוטעות, שהחתול "מנסה לברוח מכם". זה כמובן לא נכון – הוא פשוט מנסה לגוון את חייו ולפרוק את לחציו בצורה הגיונית, על ידי יציאה זמנית לחצר.

שלום, בעבר קראתי על עצתכם לגבי אימוץ חתול נוסף. השאלה שלי היא לגבי אימוץ חתול כשכבר ישנו כלב בבית. הכלב מסורס ובדרך כלל ידידותי לחתולים. מעבר להכנת הבית לחתול והפרדה בשלב הראשוני, כפי הצעתם, האם יש משהו שצריך לדעת? האם מין החתול משנה, האם בהכרח עדיף גור?

פשוט ולעניין – אין כל בעיה לשלב חתול וכלב. הכל מתחיל ונגמר בראש שלנו, בני האדם. חתולים וכלבים יכולים לחיות נפלא יחדיו. יחד עם זאת – כמו תמיד, יש מספר נקודות שצריך להתייחס אליהן ברצינות. בחירת החתול המתאים לאופיו וגילו של הכלב שלך – מומלץ לאמץ מבית מחסה, ואז להתייעץ עם מתנדבי העמותה ועובדיה, באשר לכך. לדוגמה: חתול חברותי, ללא טראומות עבר עם כלבים, או חתול מבוגר שחי בעברו היטב עם כלב, יהיו שילוב מעולה לכלבך. (חובה כמובן חתול מסורס). מומלץ להמשיך ולהתייעץ עם האנשים המכירים את החתול עוד משהותו בבית המחסה, כדי לעזור לו להתאקלם היטב בתקופת ההפרדה הדרושה למשך שבועיים-חודש בבית החדש.

זכר או נקבה לא משנה כלל לשילוב מעולה עם כלב או כלבה (כל עוד כולם מעוקרים/מסורסים). בהצלחה!

  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully