וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: נשים הרות בסיכון ללקות בשפעת החזירים

טלי גולדשטין

29.7.2009 / 16:04

ממחקר חדש בארה"ב עולה כי נשים הרות נמצאות בסיכון גבוה יותר לחלות בשפעת החזירים. התקופה המסוכנת ביותר - השליש השני והשלישי בתקופת ההריון

בעוד הפאניקה מפני מגפת שפעת החזירים הולכת וגוברת, וראש הממשלה כבר הורה על רכישת חיסונים לכלל האזרחים, בעולם לא נותרים אדישים לנגיף החדש. בארצות הברית צפוי להתפרסם בחודש הבא מחקר חדש לפיו בין ה-15 באפריל-16 ביוני מתו שש נשים הרות משפעת החזירים במדינה – 13% מ-45 מקרי המוות מהמגפה באותה תקופה. כל הנשים היו בריאות עד שנדבקו בנגיף ופיתחו דלקת ריאות. אף אחת מהן לא קיבלה חיסון או תרופה כלשהי לשפעת.

המחקר, שיתפרסם בגיליון ה-8 באוגוסט של כתב העת הרפואי "לאנסט", מציין כי נשים הרות אושפזו פעמים רבות יותר ועומדות בפני סיכוי גבוה יותר למות משפעת החזירים, מחלקים אחרים באוכלוסייה הנאבקים במגפה.

היום (רביעי) יתכנסו בכירי מערכת הבריאות האמריקאית במטה המרכז לבקרת מחלות (CDC ) באטלנטה כדי להחליט איזה פלג באוכלוסייה יהיה הראשון שיקבל את החיסון לשפעת החזירים החל מהסתיו. המועמדים: עובדי מערכת הבריאות, נשים הרות, תלמידים וחולי אסטמה או סוכרת. אחרים טוענים כי יש לתת עדיפות לשוטרים, כבאים, אנשי צבא ועובדי תשתיות.

באופן כללי, כל נגיף שפעת מהווה סכנה לנשים הרות. אך שפעת החזירים מסוכנת במיוחד, בעיקר בשליש השני או השלישי של ההיריון, עבור האם והתינוק כאחד. לדברי הדוקטור ז'אק מוריץ מבית החולים "סנט לוק'ס" בניו יורק, המערכת החיסונית המוחלשת של נשים הרות הופכת אותן לחשופות יותר לנגיף.

מנתוני ה-CDC עולה כי בסך הכול, 15 מתוך 266 מקרי המוות משפעת החזירים בארה"ב היו נשים הרות – 6% מכלל מקרי המוות. זאת למרות שנשים הרות מהוות 1% בלבד מכלל האוכלוסייה. מקרה המוות הראשון היה של אישה הרה בת 33 מטקסס, שעברה ניתוח קיסרי. היולדת מתה אך תינוקה שרד. בתוך כך, באוסטרליה, מפצירים הרופאים בנשים הרות להישאר בבית במהלך עונת השפעת כדי שלא להידבק. בבריטניה, צפויה להתפרסם המלצה לנשים הרות להימנע ממקומות הומי אדם במהלך עונת השפעת.

תרחיש האימים של ה-CDC הוא שאם לא תינקט שום פעולת מנע, 40% מהאמריקאים יידבקו בנגיף בתוך שנתיים ומאות ימותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully