וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות: "השבועות הבאים - מכריעים למו"מ"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.7.2009 / 15:23

דוברו של אבו מאזן אמר כי השבועות הקרובים קריטיים להתקדמות מדינית. לדבריו, המאמצים לחידוש התהליך המדיני נתקעו "בגלל הסירוב הישראלי להפסיק בנייה בהתנחלויות"

נערכים לסתיו מדיני? נביל אבו רודיינה, דוברו של יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר היום (רביעי) כי בשבועות הקרובים יהיה ניתן לדעת מה יעלה במאמצי הממשל האמריקאי החדש להתניע את תהליך השלום. "השבועות הקרובים יהיו מכריעים והסתיו הקרוב יהיה 'חם' שכן או שהממשל של אובמה יצליח להביא לפריצת דרך בתהליך השלום ולגבש מסגרת לתהליך, או שהאזור יעמוד בפני אפשרויות קשות", ציין.

אבו רודיינה אמר עוד כי ביקורו האחרון של השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, היה "חשוב ביותר" אולם הבהיר כי המכשול העיקרי שעדיין עומד בפני חידוש תהליך השלום הוא ההתעקשות הישראלית להמשיך ולבנות בהתנחלויות ולהתעלם מדרישת הקהילה הבינלאומית וארה"ב להפסיק זאת.

לדבריו, המאמצים האמריקאיים לחדש את תהליך השלום מעט נתקעו "בעיקר בגלל הסירוב הישראלי להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ובשל התנאי הישראלי לצעדי נורמליזציה מצד מדינות ערב בתמורה לכך". הוא הבהיר כי הפלסטינים מעוניינים לחדש באופן מיידי את שיחות השלום עם ישראל אם זו תפסיק את הבנייה בהתנחלויות ותכיר ללא תנאים בפתרון שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully