וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "נתניהו שבוי בקסם ההפרטה"

29.7.2009 / 15:05

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני תקפה את רה"מ נתניהו על רקע הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל. לבני לא חסכה ביקורת גם מהעבודה "אם יש להם אידיאולוגיה, עליהם לממש אותה"

יו"ר קדימה, ציפי לבני, תקפה היום (רביעי) בכנסת את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע דרישתו להעביר את הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל. לבני לא חסכה ביקורת גם ממפלגת העבודה על תמיכתה הצפויה ברפורמה. "העבודה הניפה פעם את דגל ההתיישבות והיום היא במקרה הטוב לא נכנסת לדיון ובמקרה הרע היא תומכת בהחלטה". לדבריה, "מדובר באובדן ערכים מוחלט. על אנשי העבודה להחליט אם יש להם אידיאולוגיה, ואם כן – עליהם לממש אותה". לבני אמרה את הדברים בפתח ישיבת חירום מיוחדת של השדולה הסביבתית חברתית בנושא הפרטת הקרקעות בראשות חברי הכנסת דב חנין (חד"ש) ואופיר פינס (עבודה).

לדבריה, "אנחנו מדברים היום על קרקעות, לא מדובר בנדל"ן. מדובר בקרקעות הלאום, מדובר באותה אדמה שהיא חלק מהמעשה הציוני. מדינת ישראל, או יותר נכון בנימין נתניהו מבקשים להפריט, למכור, להעביר לידיים פרטיות באופן שהמדינה לא תוכל לממש את הקרקע הזאת".

לבני טענה בדבריה שנתניהו שבוי ברעיון ההפרטה. וכי לא מדובר כאן במניעים כלכליים. "הסיפור האמיתי הוא שנתניהו שבוי בקסם ההפרטה והוא רק לא תמיד יודע איפה לשים את הגבולות, ואומרת לכם מי שהייתה בשנים הקודמות בקדנציה הקודמת של נתניהו אמונה על ההפרטה במדינת ישראל. תאמינו לי אני מכירה זאת ממקור ראשון. עכשיו התהליך הזה של מכירת אדמות הלאום לידיים פרטיות הוא גם איננו כלכלי".

בישיבת סיעת העבודה רמז יו"ר המפלגה אהוד ברק כי על חברי מפלגתו להצביע בעד הרפורמה במנהל. "הסכמים קואליציונים יש לכבד. קל לכבד אותם כשהם נוחים לנו וקשים לביצוע לחברות האחרות בקואליציה, אך חייבים למצוא דרך נאותה לכבד אותם גם אם הם קשים מבחינתנו".

בדיון בכנסת הציגה הקואליציה נגד הפרטות קרקעות סקר לפיו % 58.2 מהציבור חושבים, שהנהנים העיקריים מהרפורמה להפרטת הקרקעות יהיו בעלי ההון ואילי הנדל"ן. רק 9.3% מהנשאלים ענו, כי הנהנה העיקרי מהרפורמה יהיה האזרח הקטן. הסקר נערך על ידי חברת טלסקר וכלל 500 נשאלים מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully