וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלבנון הושג הסכם קואליציוני עם חיזבאללה

29.7.2009 / 14:56

יו"ר הפרלמנט הלבנוני הודיע כי הושגה הסכמה בין קואליצית ה-14 במרץ בהנהגת ראש הממשלה המיועד חרירי לבין ארגון חיזבאללה, על הקמת ממשלה חדשה

הושג הסכם קואליציוני על הקמת ממשלה חדשה בלבנון, כך הודיע היום (רביעי) יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי. לדבריו, כל שנותר כעת הוא לחלק את התיקים בין המועמדים לתפקידי שרים. ראש הממשלה המיועד סעד חרירי מתכוון להקים ממשלה בהשתתפות קואליציית ה-14 במרץ, המורכבת ממספר מפלגות וחברי מפלגות אנטי-סוריים ועם חיזבאללה.

לדברי ברי, מלאכת הרכבת הממשלה תושלם בימים הקרובים. הוא אמר את הדברים בתום פגישה עם נשיא לבנון מישל סולימן. עד כה המכשול בהקמת הקואליציה היה דרישת חיזבאללה למנות 11 שרים מטעמו, מה שייתן לארגון זכות וטו.

פוליטיקאי בכיר בלבנון גילה כי יש הסכם לחלוקת 30 התיקים בממשלה בצורה שלא תיתן לחרירי שליטה מוחלטת מחד, אך לא תיתן לחיזבאללה זכות וטו מאידך. לנשיא סולימן יש אפשרות למנות חמישה שרים, בהם אחד שיעי שיאושר על ידי חיזבאללה ואמל.

ככל הנראה הברית של חרירי תמנה 15 שרים, חיזבאללה יקבל 10 שרים וסולימן ימנה 5 שרים נוספים, בהם שר הפנים וההגנה.
הברית של חרירי (קואליצית ה-14 במרץ), הנתמכת על ידי ארה"ב וערב הסעודית, הביסה את חיזבאללה ובעלי בריתו בבחירות כשזכתה ב-71 מושבים בפרלמנט מתוך 128.

ברי אמר עוד כי ההסכם כולל את חיזוק מוסד הנשיאות, קובע את מדיניות הממשלה ואת עמדתה לגבי ההתנגדות, רמז למאבק החיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully