וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחצ"ני השקשוקה

רועי כ"ץ

29.7.2009 / 12:13

התגובה ההיסטרית של האחים עופר הפכה את סרטו הלא סנסציוני ולא מחדש של מיקי רוזנטל לאחד האירועים המסוקרים בתולדות התקשורת הישראלית

בכל ההמולה והקשקשת סביב שידור "שיטת השקשוקה", נותרה שאלה אחת בלתי פתורה. איך קורה שאנשי עסקים, מיליארדרים בכל קנה מידה, מצליחים להיכשל בצורה מחפירה כל כך בכל הקשור לייעוץ התקשורתי אותו הם קונים בכסף רב. איך קרה שאסופת תחקירים שפורסמו בעבר בעיתונים הופכת לאחד מסרטי הדוקו המדוברים והמסוקרים ביותר בתולדות העיתונות הישראלית. מי הבכיר בקבוצת האחים עופר שאישר את אסטרטגיית המאבק הכושלת בסרט של מיקי רוזנטל והיכן בדיוק נמצאת החניה שלו שהתפנתה אחרי מכתב הפיטורים מהבוקר.

מיקי רוזנטל הצליח לייצר סרט אפקטיבי מאוד, בידורי ומעורר מחלוקת. על הכריזמה של רוזנטל אין עוררין וגם המחויבות שלו לסרט מעוררת הערכה. אך כל אלו עדיין לא הופכים את שיטת השקשוקה למוצר עיתונאי מאיים או חושפני, שהביא את משפחת עופר לקמפיין ציבורי ומשפטי שכלל איומים והפחדות שחרגו מכל פרופורציה ובעיקר שידרו פאניקה. צפייה כפולה ומשולשת בסרט אינה מעלה פרטים חדשים או יוצאי דופן, מלבד ההוכחה החותכת שכישרון עסקי יוצא דופן אינו מלמד על הבנה כלשהי בתקשורת ושלמרות שמשפחת עופר חרדה לשמה הטוב היא אינה מצטיינת בשמירה עליו.

חיים בסרט

לו היו בוחר עידן עופר להתעלם מהסרט של רוזנטל או מסתפק בתגובה לקונית, היה נשאר הבולדוזר עם עוד סרט תיעודי עמוס תחקירים לעוסים. למרבה האירוניה, היחצ"ן האמיתי של שיטת השקשוקה הוא עופר עצמו, שהצליח בכמה מכתבי איום בתביעה להפוך את רוזנטל לאביר שלטון החוק בישראל. במדינה בה מחזור החדשות דורס כל סיפור טוב ורומס כל סיכוי לשיח ציבורי אמיתי, הפך עופר את שיטת השקשוקה לסמל הקשר בין שלטון, הון ותקשורת.

אבל עופר לא הסתפק באיומי התביעה. הוא החליט להפיק סרט תגובה לשיטת השקשוקה והחל לפרסם קטעים ממנו ביו-טיוב בניסיון תמוה לצמצם את הנזק. כל צעדי משפחת עופר הפכו את הסרט של רוזנטל למסקרן יותר ויותר. סירוב הערוצים השונים לשדר את הסרט יצק עוד שמן למדורה. שוב נשאלת השאלה: היכן היו בדיוק יחצ"ני משפחת עופר ויועצי התדמית בכל אותו הזמן?

ייקח עוד זמן רב עד שתביעות הדיבה שהוגשו נגד רוזנטל יתבררו בבית המשפט. סביר להניח שעד אז מעטים יזכרו על מה ולמה טרח מיליארדר כמו עידן עופר לצאת למסע נקמה אישי נגד מיקי רוזנטל. עצוב יותר יהיה לגלות שאיש גם לא זוכר מה גרם לעיתונאי אחד לקום בבוקר ולצאת למסע צלב נגד משפחת עופר. הדבר היחיד שכדאי וצריך לזכור הוא שלפעמים עדיף להוריד את הראש מתחת למים ולחכות שהגל, עכור ככל שיהיה, פשוט יעבור מעליך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully