וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בגירוש עולה מדרגה

אייל דץ

29.7.2009 / 11:29

במופע ההתרמה שהתקיים אמש בתל אביב, ביקשו האמנים לעצור את גירוש ילדי מהגרי העבודה. המאבק ממשיך, וביום שבת הקרוב יצרו מפגינים שרשרת אנושית במחאה על הגירוש. "הם ישראלים כמוני וכמוך"

אבי כהן

(כתבת: מאי פלטי, צילום: אבי כהן, עריכה: גדי ויינסטוק)

תרשמו את התאריך: האחד באוגוסט. זהו היום בו מבצע המעצר והגירוש של רשות ההגירה עולה מדרגה ועתיד לכלול גם גירוש של ילדי מהגרי העבודה. על פי ההנחיות של רשות ההגירה, ילדי הפליטים, אשר הם ומשפחותיהם לא יצייתו לנוהל חדרה-גדרה (האוסר עליהם להמשיך לשהות באזור המרכז), יעצרו ויכלאו. ביום שבת הקרוב תתקיים עצרת מחאה המונית נגד גירוש הילדים. המפגינים מתכוונים ליצור שרשרת אנושית ארוכה שתקיף את גן לוינסקי שבדרום תל אביב, גן שבו מתרכזים מדי יום מאות מהגרי עבודה.

בתוך כך, אתמול קרא אסף זמיר, סגן ראש עריית תל אביב-יפו, לראש יחידת "עוז" של משרד הפנים להניח לילדי מהגרי העבודה ילידי הארץ ולהפסיק לאלתר מעצרם של הפליטים האפריקנים השוהים בעיר במסגרת נוהל "גדרה חדרה". זמיר כינה את פעילותה זאת של יחידת עוז, אשר החלה זה מכבר מתוקף החלטת הממשלה, לא ראויה ולא מוסרית. הוא קרא להשארתם בישראל של כ-2000 ילדי מהגרי העבודה, ילידי הארץ – תל אביבים וישראלים לכל דבר. כמו כן, הוא מציין את פעילותה של עיריית תל אביב-יפו לשילובם של ילדי המהגרים והפליטים בחברה-מתוך התפיסה כי כל אדם הוא אדם – פעילות בה גאים תושבי העיר העברית הראשונה.

שרשרת אנושית נגד גירוש ילדי פליטים 1/8 19:00 גן לוינסקי

  • עוד באותו נושא:
  • פליטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully