וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוצים בירושלים נשמעים גם בתל אביב

דניאל זילברברג

29.7.2009 / 10:46

וגם: אייבי נתן טס למצרים ונשלח בחזרה, והמדוזות מגלות את חופי העיר. פרק נוסף של השבוע לפני - במלאת 100 שנה לתל אביב

1946 - עוצר מוטל על תל אביב

30.7.46 - תושבי תל אביב התעוררו לגלות כי בסביבות 4 לפנות בוקר התפרשו כ-20 אלף חיילים בריטיים ברחבי העיר והטילו עליהם עוצר ביתי. מאוחר יותר התברר כי העוצר הוטל כחלק מניסיונותיהם של השלטונות לאתר את האחראים לפיצוץ מלון המלך דוד בירושלים כשבוע לפני כן, ב-22 ביולי – פעולת טרור שביצע האצ"ל ובה נהרגו כ-91 אנשים.

השלטונות הבריטיים טענו כי הגיע לידיהם מידע מודיעיני ולפיו חלק ממבצעי הפעולה באו מתל אביב. העיר נותקה לחלוטין משאר חלקי הארץ למשך ארבעה ימים, בהם לא אפשרו לאף אחד, למעט בעלי מקצועות חיוניים, כגון רופאים, לצאת מהבית. השלטונות ביצעו חיפושים אינטנסיביים כמעט בכל בתי העיר הקטנה ויותר מ-800 תושבים נעצרו והועברו לחקירה. לאחר ארבעה ימים, העיר חזרה לשגרה וראש העיר, ישראל רוקח, גינה את הפעולה הבריטית.

1967 - אייבי נתן: הלוך-חזור למצרים

28.7.1967 - לאחר שהנחית את מטוסו הפרטי במצרים כדי לקדם את השלום, גורש אייבי נתן מהשכנה מדרום וכעבור שעתיים נחת שוב – הפעם על חופי תל אביב. נתן, בעליו של "קפה קליפורניה" המיתולוגי ואחד מפעילי השלום המשמעותיים ביותר שידעה המדינה, המריא מוקדם יותר באותו יום מקפריסין. הוא הטיס את מטוסו הפרטי הקטן "אוסטר", שהיה שייך קודם לכן למלך ירדן חוסיין, לעבר מצרים, נחת שם וגורש מיד מבלי שנעצר. עם נחיתתו בארץ, לעומת זאת, הוא נעצר ונלקח לחקירה.

1988 - תל אביב תחת מתקפה מהים

מאז ומעולם ריחפו להן מיליוני מדוזות במימיו של הים התיכון ולא חשבו לרגע שיש להן מה לחפש על החוף. אבל השבוע, לפני 21 שנים, מאות אלפים מהן החליטו באופן מפתיע שהגיע השעה להעפיל אל חופיה של העיר העברית הראשונה. הן אמנם לא היו הקטלניות מבין 200 זני המדוזות שקיימים ברחבי העולם, אך הצריבות הקשות שהן הותירו בגופי המתרחצים הפכו את עונת הרחצה של 1988 לאחת היבשות בתולדות המדינה. לדברי מדענים, היה זה מזג האוויר ששרר באותה שנה בים התיכון שהביא את רכיכות המחמד הללו להתקרב יותר מהרגיל אל החופים. אלא שהן, מצידן, כל כך נהנו כנראה, שמאז הפכו חופי העיר לאתר תיירות הקיץ החביב עליהן.

1990 - מטען חבלה מתפוצץ בחוף ירושלים

28.7.1990 - פיצוץ עז החריד בצהריים את צומת הרחובות אלנבי והרברט סמואל, מול חוף ירושלים. היה זה יום שבת חם במיוחד ומאות אנשים בילו באותו זמן על החוף. כתוצאה מהפיצוץ נהרגה תיירת מקנדה ועשרות אנשים נפצעו.

בכך הפך חוף ירושלים לא רק לחוף המוכרז הראשון של תל אביב אלא גם לחוף הראשון שנפל קרבן לפיגוע טרור. החוף נקרא בעבר חוף הקזינו, על שם בית ההימורים הגדול שפעל במקום בשנות ה-30, וב-1987 הוסב שמו לזה הנוכחי כמחווה טדי קולק, ראש העיר האגדי של ירושלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully