וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פיצוי מפגינים נגד הגדר - פרס לעבריינים"

פנחס וולף וארז רומס

29.7.2009 / 8:00

אנשי ימין הגיבו אמש להסדר הפשרה, במסגרתו שילמה המדינה מעל 3 מיליון שקל למפגין שנורה בראשו בעת הפגנה נגד הגדר. "עוכרי ישראל מוצאים אוזן קשבת בבתי המשפט"

יו"ר סיעת "הבית היהודי", ח"כ זבולון אורלב, הגיב אמש (שלישי) להסכם הפשרה שהושג עם המדינה, במסגרתו ישלם משרד הביטחון שלושה ורבע מיליון שקל למפגין ישראלי שנורה בראשו בעת שהפגין נגד גדר ההפרדה בכפר בילעין. אורלב אמר לוואלה! חדשות, כי "החלטות מסוג זו מעודדות הפגנות אלימות בלתי חוקיות של הפלסטינים, ועושה מהן עסק כלכלי רווחי, הנותן פרס לעבריינים".

אמש כאמור נחשף בוואלה! חדשות כי משרד הביטחון ומשטרת ישראל שילמו השבוע פיצויים בסך 3,250,000 שקל ללימור גולדשטיין, עורך דין תושב תל אביב, אשר נפגע בראשו מכדור עופרת מצופה גומי שנורה עליו בידי כוחות צה"ל. המקרה אירע ב-2006, בעת שגולדשטיין הפגין נגד גדר ההפרדה באזור בלעין. היורה היה שוטר משמר הגבול, מרטין פוקס.

יו"ר מפלגת האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה), הגיב להחלטה, ואמר: "אין זה חדש שאויבי ישראל ואלו המבקשים לקעקע את יסודות המדינה יודעים שהם ימצאו אוזן קשבת בבית המשפט, שחלק משופטיו מבטאים את רחשי ליבם של כשני אחוזים בלבד מהאומה". לדבריו, "לא ירחק היום שהדמוגרפיה היהודית של אוהבי ארץ ישראל והלוחמים על ערכיה יחליפו את השופטים הקיימים".

ח"כ דני דנון (הליכוד) תקף גם הוא את ההחלטה, ואמר כי "החלטת בית המשפט מצערת מאוד. מי שבוחר לפגוע בכוחות הביטחון, לא צריך לקבל שום פיצוי. זהו תקדים שיסכן את כוחות הביטחון".

איציק שדמי, מוועד מתיישבי בנימין אמר לוואלה! חדשות: "ההחלטה להעניק כסף למי שתומך במחבלים ונפגע כשהוא מפגין במקום שבו הוא לא אמור להיות בכלל היא תקיעת מסמר בארון המתים של הדמוקרטיה הישראלית ואיבוד שפיות". לדבריו, "זה פשוט לא ייאמן שאדם שמפגין נגד גדר שאמורה להגן עליו, בצורה שמסכנת את החיילים, רץ לבית משפט ומקבל כסף. נותנים פה כסף לאדם שתומך במחבלים. המדינה כנראה יצאה מדעתה".

ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר, כי "הפיצוי הזה הוא פיצוי מועט על הנזק הנורא שנגרם לבחור צעיר שנפגע קשות, כפי שבית המשפט קובע, על לא עוול בכפו. זכותם של אנשים להפגין. כוחות הביטחון השתמשו בפעם הזאת כמו בפעמים נוספות בכוח אש מיותר ובלתי חוקי ופגעו בו מאוד קשה. אני חושב שזהו פיצוי שלא יכול לכסות על הנזק שנעשה לו. ישראלים שמפגינים נגד הפקעת אדמות בכפר הקטן הזה לטובת הרחבת מודיעין עלית, עושים שירות אמיתי לעתיד של עם ישראל וליחסינו עם הפלסטיניים. אלו אנשי מצפון שעושים מעשה נכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully