וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: 150 נהרגו בהתקוממות מוסלמית

28.7.2009 / 20:20

מורדים מוסלמים, הזועמים על הכנסת חינוך מערבי לאזורים בהם מיושם חוק השריעה, מתפרעים זה יומיים ברחבי המדינה. אלפים נמלטו מבתיהם

נשיא ניגריה אומרו יאר'דואה הודיע היום (שלישי) כי המצב בצפון המדינה נמצא תחת שליטה לאחר ימים של עימותים עם מורדים מוסלמים, שהרגו מעל ל-150 בני אדם. "המצב בבאוצ'י וביובה נרגע. מוקד המשבר עבר לבורנו, בה מנהיג המורדים נמצא. אנו מתכוננים לפתוח במבצע נגד המורדים".

אלפי ניגרים נאלצו לתפוס מקלט בעיר מיידוגורי שבצפון בעקבות אלימות המורדים. חברי הקבוצה המוסלמית העלו באש כנסיות, תחנות משטרה ותחנות דלק סמוך לשכונות מגורים. לפי דיווח המשטרה, 103 בני אדם נהרגו במיידוגורי לבדה.

המורדים נתמכים על ידי מטיף מוסלמי קיצוני המתנגד לחינוך המערבי, אותו הממשלה מבקשת להחיל. אי השקט התעורר כשמספר חברים בקבוצת המורדים, הנקראת בוקו הראם ודוגלת ביישום חוק השריעה, נעצרו במדינת באוצ'י. גל האלימות התפשט למדינות אחרות, כגון קאנו, יובה ובורנו, שבירתה מיידוגורי.

לדברי המקומיים, צעירים חמושים בגרזנים, סכינים, קשתות וחיצים ייצרו רובים ופצצות מתוצרת ביתית ותקפו באמצעותם את בנייני המשטרה וכל אדם שנראה להם כמו שוטר או פקיד. מאות משפחות נאלצו להימלט מבתיהם. איסה אזרה, דובר משטרת מיידוגורי, אמר כי 90 מהמפגינים, כמו גם שמונה שוטרים, שלושה סוהרים ושני חיילים נהרגו במהומות. ביום ראשון, נהרגו 50 בני אדם בבאוצ'י.

שוטרים מאבטחים כעת את הדרכים ומפטרלים ברחובות קאנו. על העיר באוצ'י הוטל עוצר, ונמסר כי השקט שב לשרור ברחובות.

ארבע המדינות הצפוניות בניגריה, בהן פשטה האלימות ביומיים האחרונים, הן מדינות בהן חל חוק השריעה מאז 2000, והביא לבידוד המיעוט הנוצרי. מיידוגורי היא ביתו של מוחמד יוסוף, מנהיג בוקו הראם, שם שמשמעותו היא "החינוך אסור". לדברי מקומיים, חסידיו של יוסוף הם צעירים בורים, נבערים ומובטלים התומכים בהטפותיו.

אוכלוסיית ניגריה מונה 150 מיליון תושבים. במלחמת אזרחים שניטשה במדינה בין 1967-1970 נהרגו מיליון בני אדם ומאז נרשמו מדי פעם גלי אלימות.

  • עוד באותו נושא:
  • ניגריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully