וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם לישראל: עזרו לשקם את בתיה"ס בעזה

טלי גולדשטין

28.7.2009 / 19:35

לקראת שנת הלימודים שתחל ברצועה באוגוסט, קוראות סוכנויות הומניטריות של האו"ם לאפשר הכנסת חומרי בנייה וציוד כדי לבנות את בתי הספר שנהרסו בעופרת יצוקה

הסוכנויות ההומניטריות של האו"ם, בהן יוניצ"ף, אונר"א ו"הצילו את הילדים", קראו היום (שלישי) לישראל לאפשר העברת חומרי בנייה לתוך רצועת עזה כדי לבנות מחדש את בתי הספר שניזוקו במהלך מבצע "עופרת יצוקה". האו"ם רוצה לראות את בתי הספר משוקמים בזמן לפתיחת שנת הלימודים הקרובה.

"אנו קוראים לממשלת ישראל לאפשר בשבועות הקרובים את הכנסת חומרי הבנייה והציוד לבתי הספר ולהבטיח שהמורים והתלמידים יכולים לצאת ולהיכנס לעזה בחופשיות כדי להמשיך את לימודיהם", נכתב בהצהרה.

במהלך המלחמה בעזה בדצמבר 2008, שנמשכה 22 יום, ניזוקו 280 בתי ספר ו-18 נהרסו כליל. "היום, חודש לפני תחילת שנת הלימודים ומעל לשישה חודשים לאחר הפסקת האש, אף אחד מבתי הספר לא שוקם", מסר האו"ם.

"המצור על עזה גרם לסבל בלתי ישוער לילדים, העומדים להתחיל עוד שנת לימודים בתנאים נוראיים", אמר פיליפה לזריני, מתאם האו"ם לעניינים הומניטריים בעזה והגדה. שנת הלימודים החדשה בעזה תחל ב-23 באוגוסט. כמחצית מאוכלוסיית עזה, המונה 1.5 מיליון בני אדם, היא מתחת לגיל 18.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully