וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תשלם מיליונים למפגין שנורה בבילעין

ארז רומס

28.7.2009 / 19:50

ביהמ"ש אישר הסכם פשרה, לפיו המדינה תשלם מעל 3 מיליון שקל למפגין שנורה בראשו בעת שהפגין נגד גדר ההפרדה בכפר. כעת הוא עתר לבג"ץ ודורש לפתוח בחקירה גם נגד מפקד הכוח

משרד הביטחון ומשטרת ישראל שילמו השבוע פיצויים בסך 3,250,000 שקל ללימור גולדשטיין, עורך דין תושב תל אביב, אשר נפגע בראשו מכדור עופרת מצופה גומי שנורה עליו בידי כוחות צה"ל. המקרה אירע ב-2006, בעת שגולדשטיין הפגין נגד גדר ההפרדה באזור בלעין. היורה היה שוטר משמר הגבול, מרטין פוקס.

לפי ממצאי החקירה, הקליע חדר למוחו של גולדשטיין וגרם לו נזק חמור. בכתב האישום נטען כי כוחות הביטחון, בפיקודו של וג'די פרהוד, מנעו תחילה מגולדשטיין טיפול בידי החובש הצבאי וסירבו להזעיק אמבולנס. רק כעבור שעתיים, במהלכן שכב פצוע ומדמם בשטח, פונה גולדשטיין לבית החולים תל השומר, שם נותח והקליע הוצא מראשו. בעקבות הפציעה סובל גולדשטיין מנזק מוחי ונכות גבוהה, המגבילים אותו בתפקודו היומיומי.

גולדשטיין תבע את המדינה, את היורה ואת מפקד הכוח. הצדדים הגיעו להסדר פשרה שאושר על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב. עם זאת, נגד החייל היורה הוגש כתב אישום בגין גרימת חבלה חמורה בלבד ונגד מפקד הכוח לא נפתחה חקירה פלילית כלל. לפיכך עתר עו"ד גולדשטיין לבג"ץ, בדרישה להחמיר את סעיף האישום של החייל היורה וכן לפתוח בחקירה פלילית נגד מפקד הכוח.

פרקליטו של גולדשטיין, עו"ד בשארה ג'באלי, ממשרד דן אסן, אמר לוואלה! חדשות: "קיים סרט וידאו המראה באופן ברור את היחס השערורייתי של כוחות הביטחון כלפי מי שביקש לממש את זכותו הדמוקרטית להפגין". לדבריו, "העובדה שהמדינה הסכימה לשלם את הסכום הזה מעיד כי היא מכירה בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully