וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום לפני: דיאנה הופכת לנסיכה

טלי גולדשטין

29.7.2009 / 7:42

וגם: בית המשפט לערערורים בישראל הפך את גזר הדין של הפושע הנאצי דמיאניוק ושחרר אותו, הכנסייה חידשה את האיסור על שימוש באמצעי מניעה

ליידי דיאנה ספנסר והנסיך צ'רלס גאלו את הציבור הבריטי מהספקולציות שליוו אותו במשך חודשים והודיעו על נישואיהם ב-24 בפברואר 1981. הנסיך צ'רלס הציע לדיאנה נישואין שלושה שבועות קודם לכן במהלך ארוחת ערב פרטית בארמון באקינגהם. הוא הסכימה מיד וקיבלה בתמורה טבעת יהלומים וספיר. דיאנה בת ה-19 עזבה את עבודתה כגננת והשניים עברו להתגורר בבית הנסיך בגלוססטרשייר.

החתונה עצמה נערכה ב-29 ביולי באותה שנה – יום שהוכרז אז כיום חג לאומי בבריטניה. צ'רלס ודיאנה נישאו בכנסיית סנט פול למול 3,500 אורחים. לפי הערכות, 750 מיליון אנשים בכל קצוות תבל צפו בשידור הטלוויזיוני של החתונה.

ילדם הבכור, הנסיך וויליאם, נולד ב-21 ביוני 1982. הנסיך הארי נולד שנתיים לאחר מכן. לאחר לידתו החלו להתפרסם השמועות על בעיות בחיי הזוג המלכותי. הזוג נפרד ב-1993 והתגרש ב-1996. דיאנה נהרגה בתאונת דרכים בפריז ב-31 באוגוסט 1997. מותה זעזע את העולם כולו ומיליוני בני אדם התאבלו על הסוף הטרגי של חייה.

קצרצרים

1993 – ג'ון דמיאניוק, הפושע הנאצי שרבים זיהו כ"איוון האיום", קם ויצא כאדם חופשי מבית המשפט לערעורים בישראל, לאחר שהרשעתו בוטלה. השופט מאיר שמגר אמר כי הרשעת דמיאניוק בוטלה מחמת הספק בקשר לתפקידו כשומר במחנה ההשמדה טרבלינקה. בית המשפט המיוחד הרשיע את דמיאניוק ב-1988 לאחר משפט פומבי ומתוקשר ודן אותו למוות. הוא נזהר שלא להכריז כי דמיאניוק חף מפשע. לדברי שמגר, השופטים התייסרו בשל ההחלטה לשחרר איש, שהאמינו כי הוא פושע מלחמה נאצי.

1968 – האפיפיור פול השישי חידש את האיסור על השימוש באמצעי מניעה במהלך קיום יחסי מין. זאת, למרות המלצת הכנסייה הקתולית להפיח שינוי במדיניות. רוב חברי מועצת הוותיקן דווקא התנגדו להחלטה בטענה כי הגיע הזמן שהכנסייה תתמודד עם העולם האמיתי ועם שחרור האישה. החלטת האפיפיור היתה השנויה ביותר במחלוקת מבין שבע האגרות שפרסם במהלך כהונתו. עמדתו הבלתי מתפשרת של האפיפיור בנוגע לאמצעי מניעה הובילה למחאה כלל-עולמית, גם בעולם הקתולי.

1957 – נוסדה סוכנות האנרגיה הבינלאומית, סבא"א. מטרת הסוכנות היתה לקדם שימוש אזרחי באנרגיה גרעינית ולרסן את הגורמים המבקשים להשתמש בה למטרות צבאיות. סבא"א מדווחת לעצרת הכללית של האו"ם ולמועצת הביטחון. מטה הסוכנות בווינה שבאוסטריה.

באו לעולם

אלכסיס דה טוקוויל (1805-1859) – הוגה דעות והיסטוריון צרפתי, "דמוקרטיה באמריקה"

מקס נורדאו (1849-1923) - בין מייסדי הארגון הציוני העולמי, פילוסוף, סופר, נואם ורופא

בניטו מוסליני (1883-1945 (- הרודן האיטלקי, כונן את המשטר הפשיסטי באיטליה

הלכו לעולמם

וולפגנג אמדאוס מוצרט (1756 - 1791), מלחין אוסטרי

וינסנט ואן גוך (1853-1890 ) – צייר הולנדי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully