וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילי צה"ל רוקדים על גגות חברון?

יהושע בריינר

28.7.2009 / 17:35

חיילי צה"ל השתלטו על קומה בבניין מגורים בחברון, לכאורה לצרכי תצפית. דיירי הבניין מספרים שהחיילים הפכו את האתר ל"דיסקוטק" לילי רועש. סיור במקום חושף מי הנסיך של חברון

בשכונת תל רומדייה שבחברון, קומת הגג של בניין מגורים פלסטינים מכוסה ברשתות הסוואה. צה"ל השתלט על הקומה האחרונה בבניין לפני מספר שנים והקים באחת מהדירות שבה עמדת תצפית המשקיפה על חלקה הפלסטיני והיהודי של העיר. אלא שלדברי פלסטינים יושבי הבניין, מדי לילה עולים למקום חיילים, משמיעים מוזיקה ממכשירי הפלאפון, רוקדים על המרצפות הרעועות, ומפריעים למשפחות לישון. לדבריהם, עד לפני מספר שנים אוישה העמדה באופן קבוע, אולם כעת עולים למקום חיילים רק בשעות הלילה ומעירים אותם בריקודים, הדברים התגלו במהלך סיור של ארגון "מחסום ווטש".

ביקור במקום לא משאיר ספק שהדירה עדיין משמשת את החיילים. מעבר ללכלוך במקום, החיילים השאירו בה גם שקי שינה וקישטו את הקירות בכתובות. כך למשל קיבל מפקד גדוד 101 של הצנחנים "תואר כבוד" מחייליו, שכתבו על אחד הקירות: "אבי בלוט הנסיך של חברון". על קיר אחר דאגו חיילים מגבעתי לצייר את סמל היחידה. גם מקומה של קבוצת הכדורגל הכח רמת גן לא נפקד מציורי הקיר של החיילים.

"החיילים מגיעים כל לילה ושומרים על בית הכנסת שלמטה", סיפר עבד כפישא, בן 32 ואב לשלושה, המתגורר בבניין, "וכל לילה הם שרים, רוקדים ושוברים זכוכיות. משפחות שגרו כאן עזבו ומתוך 11 משפחות שהתגוררו כאן נשארו רק שלוש. הרעש שהם עושים עם הריקודים שלהם מזיז את כל הבניין". הבניין עצמו משקיף על חלקת חב"ד, לצד עמדת פילבוקס הנמצאת בשכנות למבנה.

לדברי גורמים צבאיים, הלכלוך במקום לא נגרם מצד החיילים אלא בשל התקלפות הקירות והציוד הצבאי שהיה במקום נלקח משם לפני מספר ימים. מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מדובר בקומת גג שאינה מאוישת על ידי פלסטינים מזה מספר שנים. נושא השמעת מוזיקה ממכשירים סלולריים אינו מוכר לאור העובדה כי החיילים מונחים שלא לשאת מכשירים בזמן פעילות. באשר לכתובות, בימים הבאים ידאגו לסילוקם".

ליצירת קשר עם יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • חברון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully