וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה חשוב לערוך בדיקות לכלב מבוגר

ד"ר איל נחמיאס

28.7.2009 / 16:03

למה חשוב לערוך בדיקות לכלב מבוגר, ואיך מטפלים בחתול עם גירודים באוזניים? הווטרינר שלנו ד"ר איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

יש לי בולדוג צרפתי כבן שנה ושלושה חודשים. הוא ישן בחדר שינה שלנו ולעיתים אנו מתעוררים בלילה בגלל שהוא מלקק לעצמו את הרגליים הקדמיות (לא את כפות הרגליים). הוא מלקק בלהט אך אין לו פצעים או קרציות. למה הוא עושה את זה?

ייתכן מאד והכלב סובל מאלרגיות או בעיית התנהגות. לגבי אלרגיות ובעיות הגזע פרטנו בטורים הקודמים. לגבי בעיית התנהגות, יתכן מאד ויש לכלב בעיה נפוצה של ליקוק על רקע אובססיה ומיקוד שלו לרגל כחלק מפיתרון שהוא מוצא לקונפליקט בו הוא מצוי – לדוגמה, כלב של השכנים שמלחיץ אותו בנביחות או נוכחות מעבר לקיר הדירה. רצון להגיע למקום מסוים, כלבה מיוחמת ועוד. הפיתרון הוא טיפול התנהגותי בו ממקדים את הכלב לאובייקט אחר כמו למשל צעצוע קונג ממולא במשחה טעימה או חמאת בוטנים וכו'. כך הכלב מקבל פידבק חיובי על ליקוק של הקונג וזונח את ליקוק הרגל. במקרים מיוחדים יש טיפול תרופתי יעיל מאד לכך. חשוב לציין שלעיתים מדובר בבעיות עור או פרקים הגורמות לכך, ורצוי להיוועץ בווטרינר לשלול את אלו.

רציתי לשאול אם זה אפשרי, או ממולץ, לבצע עיקור כשהחתולה עדיין בתקופת הייחום שלה?

בהחלט אין בעיה לעקר חתולה מיוחמת, יש וטרינרים שלא אוהבים זאת כל כך אך אנו מעדיפים לעקר בכל מצב ובכל זמן – העיקר לעקר.

שמתי לב שאצל כל החתולים שלי מתאסף בכל חלל האוזן מן חומר חום/שחור בעל מרקם גבשושי. הם מגרדים בצורה נמרצת את האוזניים וגורמים לעצמים פציעות וסבל. מה זה, ואיך אפשר למנוע מהחומר הזה להיווצר?

התיאור מתאים מאד לאקריות אוזניים. חתולים החיים בחוץ ובאים במגע עם חתולי חצר או מקומות מרבץ שלהם – נוטים לאסוף אליהם את האקריות הזעירות שהן כמו עכבישים קטנים שזוללים את ההפרשות מהאוזן וגורמות לגירוד חזק והפרשה מוגברת. הדרך להיפטר מהן היא זריקה של חומר מיוחד הדוחה אותן, וטיפות אוזניים אותן ירשום הווטרינר. כל חתול עם הפרשה כזו הוא חשוד כנגוע באקריות אוזניים כל עוד לא הוכח אחרת. קל לראות אותן במשטח שיעשה הווטרינר ויצפה בו במיקרוסקופ.

הכלב שלי כבר בן 16 אבל עצמאי ובריא לגמרי. הווטרינר שלי מתעקש שאני צריכה לעשות לו בדיקות, שלדעתי, מיותרות. הכלב לא מתנהג בצורה שונה ואני לא רואה שום בעיה, האם כדאי בכל זאת לקחת אותו לבדיקות?

חשוב מאד להבין כי כלב מבוגר עלול לפתח בעיות שונות ורצוי מאד לערוך את הבדיקות על בסיס קבוע כדי לדעת בזמן על בעיות לפני שהופכות למחלה. גם אנשים עוברים בדיקה רפואית תקופתית כצעד מניעתי החל מגיל מסוים. להזכירכם כי גיל 16 כמוהו אדם מבוגר בן 90! צילום חזה, בדיקת דם, וא.ק.ג בהחלט במקום. כל הכבוד לווטרינר שלכם שיודע להמליץ על רפואה מונעת איכותית וטובה.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully