וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צה"ל הוא הרבה יותר שלנו משלך"

יהושע בריינר

28.7.2009 / 13:39

כך הגיב היום יו"ר וועד תושבי בנימין במכתב לאלוף פיקוד המרכז, לאחר שהאלוף התבטא נגד תביעה שהגישו מתנחלים נגד קצינים בצה"ל על פינוי המאחז יד יאיר

יו"ר וועד תושבי בנימין, סא"ל (במיל.) איציק שדמי, שלח היום (שלישי) מכתב חריף לאלוף פיקוד המרכז, גדי שמני, בו מאשים שדמי את האלוף ב'התערבות בוטה בהליך משפטי'.

זאת בעקבות התבטאויותיהם של שר הביטחון והאלוף גדי שמני נגד התביעה חסרת התקדים אותה הגישו זוג מתנחלים נגד קצינים בכירים באיו"ש בעקבות פינוי המאחז יד יאיר.

"לא ממך נלמד הלכות דאגה ושמירה על קציני צה"ל", כתב שדמי במכתבו, "ראינו איך הפקרת את סגן אדם מלול (הקצין מחטיבת כפיר המואשם כי הכה פלסטיני- י.ב.) לתביעות נבזיות של השמאל הקיצוני, ואיך נלחמת בחירוף נפש נגד מח"ט כפיר כשזה נתן את עדותו לטובת סגן מלול בבית הדין הצבאי".

"להזכירך", כתב שדמי, "מיטב בנינו הם הלוחמים ביחידות המובחרות ביותר, וצה"ל הוא הרבה יותר שלנו מאשר שלך. הניסיון שלך להגן על קציני צהל שפעלו בניגוד לחוק אינו לכבודו של צה"ל שבשמו אתה מטיף לנו מוסר. לא תהיה כל פגיעה ביחסים שבין ההתיישבות לבין צה"ל כי הרי אלה בנינו. אבל כבר נוצרה פגיעה קשה באמון שבין ההתיישבות לבין קצינים בכירים בצה"ל, ואת הפגיעה הזאת יצרת אתה ואותם קצינים שפיקדו על הפעולה ה'מפוארת' ההיא".

בקרב המתנחלים זועמים על ההתבטאויות נגד התביעה שהוגשה ביום חמישי שעבר. כאמור, התביעה הוגשה אישית נגד מפקד אוגדת איו"ש תא"ל נועם תיבון ומפקד חטיבת בנימין אל"מ אביב רשף בה דרשו פיצוי בסכום קרוב לחצי מיליון שקלים.

לדבריהם, מדובר בשיבוש הליכי משפט ובניסיון ליצור לחץ ציבורי נגד המתנחלים. "למה כולם פתאום לחוצים", התבטא אתמול בא כוחם של התובעים עו"ד דורון ניר צבי לוואלה! חדשות, "אם הקצינים באמת פעלו כחוק, אז זה תפקידו של בית המשפט להחליט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully