וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק לחיילים: רואים את עוצמת ההישגים בעזה

יהושע בריינר

28.7.2009 / 14:30

במהלך סיור בחטיבה הדרומית ברצועה, אמר שר הביטחון: "האבק קצת שוקע, והיום רואים את ההישגים של מבצע עופרת יצוקה"

שר הביטחון אהוד ברק אופטימי לגבי המצב הביטחוני בדרום הארץ. במהלך סיור שערך היום (שלישי) בחטיבה הדרומית ברצועת עזה, התייחס ברק להישגי מבצע "עופרת יצוקה" ואמר: "האבק קצת שוקע, והיום רואים את העוצמה של ההישגים, את המכה בצד השני וגם את ההפנמה של התוצאות".

במסגרת הסיור, במהלכו שוחח עם חיילי חטיבת הנח"ל, אמר ברק, כי הדבר "מתבטא בשקט ובניסיון של חמאס עצמו לאכוף את הגורמים הסרבנים בפנים לצמיחת השקט, ואפילו בהבנה שפעילות מסוימת שלנו בסמיכות לגדר היא דבר שאין ברירה".

עם זאת, ציין שר הביטחון כי "השקט כאן יכול להיות מופר בתוך שניות וצריך להיות מוכנים לזה בכל שנייה. כולם צריכים להיות דרוכים לרגעים האלה. כאשר הדריכות הזאת טובה, גם התוצאות נראות אחרת".

ברק גם התייחס לסוגיית המאחזים הבלתי-חוקיים ואמר לחיילים: "כשיפנו את המאחזים, אתם תשמעו על זה. אנחנו מחוייבים לעצמנו בנושא זה. אנחנו מדינה שומרת חוק ואת המאחזים הבלתי חוקיים צריך לפנות, אבל זו פעולה שתימשך על פני זמן ויקדם לה כמובן שיח עם ההנהגה של יהודה ושומרון, על מנת לנסות לבצע את זה בצורה הנכונה, הראויה ובמינימום ההכרחי של סיכון".

בתשובה לשאלה על המצב הביטחוני בגבול הצפון אמר שר הביטחון: "אני חושב שיש לחיזבאללה סיבות טובות לא לחמם את הגבול". לפני סיורו בחטיבה קיבל ברק סקירה ביטחונית מאלוף הפיקוד יואב גלנט וממפקד אוגדת עזה, תא"ל אייל אייזנברג.

  • עוד באותו נושא:
  • אהוד ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully