וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולנו פליטים

קרין מגן

28.7.2009 / 13:52

קרין מגן היא נכדה לפליטים ניצולי שואה וצלמת שמתמקדת בתיעוד פליטים. חתונה סודנית בבית כנסת בתל אביב הביאה אותה לחשוב שאפשר לחיות פה יחד

תמונות גולשים

(צילום: קרין מגן, עריכה: ליטל גולדברג)

בימים אלו, ימים של משבר כלכלי גואה, משבר דמוגרפי וסכסוכים הפוליטיים אין סופיים, עניין הימצאותם של הפליטים מסודן לא יורד מסדר היום. מכל עבר שומעים על חקיקות שונות בנושא (ברובן שליליות ביחסן למבקשי המקלט), ובכתבות רבות שעניינן פעילות יחידת האכיפה החדשה "עוז", שתפקידה לעצור עובדים זרים נטולי אשרות עבודה ושוהים בלתי חוקיים. ולמרות כל זאת, השאלה שאותי העסיקה יותר מכל, היא שאלה ברמה הבסיסית יותר, הבלתי אמצעית, האנושית: האם לא נשאר לנו מקום בלב למען אותם אנשים במצוקה אשר למעשה כל חטאם הוא הימלטותם מארץ מולדתם כדי להציל את נפשם?

כצלמת סטילס העוסקת בתיעוד של אוכלוסיות שונות בישראל מצאתי את עצמי מהרהרת בשאלה הזו במיוחד. יצא לי להתסובב ולפגוש ולבלות לא מעט בחברת אותם פליטים - במקלטים בהם הם שוהים, בגנים ציבוריים, בכנסיות ובדירות בדרום תל אביב.
היכרותי עמם פתחה לי צוהר אל עולם אחר, המתקיים במקביל לעולמי שלי. על פניו אני בחורה בת 28 , תל אביבית העסוקה בשגרת יומה ומפגש בינה לבין האנשים האלה כביכול משדר שוני ופער גדולים כל כך. אולם מצאתי שיש המון דברים המשותפים לנו. מצאתי את החיבור האנושי, הפשוט. מצאתי כי גם עובדת היותי נכדה לפליטים שברחו מפולין ורומניה אל ישראל בתקופת השואה תורם לחיבור הזה, ובכלל, רצוני לעסוק בנושאים חברתיים והומניטאריים כחלק מתחום עיסוקי כצלמת.

יום אחד קיבלתי טלפון מיאסין, חבר סודני שהזמין אותי לצלם שלוש חתונות סודניות, מוסלמיות, שיתקיימו יחד בבית כנסת בדרום תל אביב. בו ברגע החלטתי שזאת הזדמנות נהדרת לתעד את האירוע שמהווה בעצם מעין מראה ליכולת המרשימה שלנו כיהודים בישראל לקבל אנשים המשתייכים לדת אחרת - איסלם ולאפשר להם להתחתן בבית כנסת. אספתי כמה חברים צלמים שחשו כמוני והחלטנו לתעד את האירוע.

בימים אלו מתקיימת תערוכת הצילום הנודדת "החצר האחורית של תל אביב" בסלון מזל, סלמה 50, פלורנטין, תל אביב. עד ה-31 באוגוסט

ב-12ספטמבר תפתח תערוכה נוספת בצפון בגלריית כברי בקיבוץ כברי, בשם "כברי/ת"א שקופים /נוכחים"

לאתר של קרין מגן

  • עוד באותו נושא:
  • פליטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully