וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופוזיציה זועמים: "הקואליציה מבזה הכנסת"

פנחס וולף

28.7.2009 / 12:58

נמשכת ההתכתשות סביב "חוק מופז", והפעם בוועדת הכנסת. באופוזיציה תקפו את כוונתו של יו"ר הוועדה להפעיל סעיף שימנע מחברי כנסת לנמק הסתייגויותיהם במליאה

נמשך המאבק בין הממשלה לאופוזיציה סביב "חוק מופז". במכתב משותף ששלחו יושבי ראש הסיעות, ליו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד), הם תקפו את הודעתו של יושב ראש ועדת הכנסת, ח"כ זאב אלקין (ליכוד), לפיה בכוונתו להפעיל סעיף בתקנון הכנסת, שימנע מחברי האופוזיציה לנמק את הסתייגויותיהם במליאה.

על פי הסעיף המדובר, יכול יושב ראש ועדה למנוע מחברי כנסת שסיעתם מיוצגת בוועדה, להציג את הסתייגויותיהם במליאה, אם אלה נדחו. "לפי מיטב ידיעתנו סעיף זה בתקנון מעולם לא הופעל", נכתב, "אנו רואים במהלך זה אלימות תקנונית דורסנית אותה מפעיל יו"ר הקואליציה כנגד חברי האופוזיציה וצעד נוסף בשיתוק עבודת האופוזיציה בכנסת, ביזוי הכנסת, התעלמות מהגינות פרלמנטרית בסיסית, מניעת דיון ראוי וממצה ופגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית."

כמו כן קראו יושבי ראש הסיעות לריבלין להתערב בהחלטתו של אלקין, כדי "למנוע את החרפת המשבר ביחסי הקואליציה אופוזיציה בכנסת", לדבריהם. "אנחנו קוראים לך לפעול שתעמוד האפשרות בפני כל מסתייג לנמק את הסתייגויותיו, בפרק זמן ראוי, בעת הדיון במליאת הכנסת."

ריבלין לצד האופוזיציה, אלקין נראה נבוך

יושב-ראש הכנסת, שנעתר לבקשת סיעות האופוזיציה הגיע לדיון ועדת הכנסת, ושם ביקש מאלקין שלא ליישם את הסעיף.

"אני מתחנן ומבקש אדוני יו"ר הוועדה, מדובר בסעיף המונע מחברי כנסת מלקיים את תפקידם כחברי כנסת. אני שוטח בקשתי בפני הוועדה הנכבדה ובפני היו"ר שלה: תן לחברי הכנסת את כל ההסתייגויות שבמקרים רגילים היו נותנים להם. חברי הכנסת מגישים פה הסתייגות במשך 61 שנים, כמעט ולא עצרו אותם."

ריבלין המשיך בדבריו והבטיח לאלקין כי למרות ההסתייגויות, הוא יאפשר דיון רצוף בחוק לאורך 3-4 ימים. יו"ר הקואליציה שכלל לא ציפה כי יו"ר הכנסת יתערב בעבודת הוועדה, נראה נבוך ולא הודיע על החלטתו, אבל אמר בתגובה לבקשת ריבלין כי "אתה יו"ר הבית הזה ואנחנו צריכים לנהוג כעצתך. לגבי הסעיף המדובר, ההודעה שנמסרה כאן הייתה שהסעיף יופעל לגבי הסתייגויות שהן לא מהותיות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully