וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה איבגי רוצה את החתימה שלכם

28.7.2009 / 13:02

נותרו 12 ימים במהלכם יכול הציבור לממש את זכותו ולהגיש את התנגדותו להקמת תחנת הכח הפחמית באשקלון. לטובת המאבק, השיק היום ארגון גרינפיס סרטון בהשתתפות אמנים שונים הקוראים לציבור לחתום על טופס התנגדות

יח"צ - חד פעמי

(צילום: גרינפיס)

במסגרת המאבק הציבורי נגד הקמת תחנת כח פחמית נוספת באשקלון, השיק היום (שלישי) ארגון גרינפיס סרטון בהשתתפות אמנים רבים, במטרה להעלות את מודעות הציבור לנזקי תחנה פחמית, ולעובדה כי להתנגדות הציבור יש הפשעה מכרעת בהחלטה הסופית בדבר הקמת התחנה. "אנחנו ננצח- התחנה הפחמית הזו לא תקום", אמרה הבוקר עו"ד נילי גרוסמן, מנהלת קמפיין האנרגיה בגרינפיס, "אנחנו ניצבים כאן היום על רקע תחנת הכוח רידינג במתכוון כדי להזכיר כי מאבק אזרחי מנצח אפשרי גם כשמדובר בתחום החשמל. כפי שתחנת רידינג המזהמת הוסבה משימוש במזוט לשימוש בגז טבעי, כך גם הצלחה לביטול התחנה הפחמית באשקלון, אפשרית. ההתקוממות האזרחית כבר החלה. הרי לא יתכן שחייו של ילד אשקלוני יהיו שווים פחות מחייו של ילד תל אביבי"

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, תושב אשקלון, הביע בשבוע שעבר גם הוא התנגדות נחרצת להקמת התחנה ואף כינס כנס חירום לטובת המאבק, ואמר כי יש לדחות את התכנית להקמת התחנה המהווה מפגע סביבתי בריאותי לתושבים בשל פליטת המזהמים הגבוהה והניצולת האנרגטית הנמוכה ביחס לתחנות הפועלות על גז טבעי. לאחרונה פרסם המשרד להגנת הסביבה עמדה נחרצת המיישרת קו עם התנגדותו של משרד הבריאות לתחנה הפחמית. בין היתר הציג רשימה ארוכה של מזהמים הנפלטים משריפת הפחם אשר חלקם כלל לא נמדדים: "דיאוקסינים ופורנים, חומרים פוליארומטיים ומתכות כבדות, כגון: כספית, סלניום, ארסן, בורון, קדמיום, קובלט, כרום, מנגן, ניקל, עופרת. חומרים אלו (ונוספים) גורמים למגוון השפעות בריאותיות שליליות: מחלות של מערכת הנשימה, התפתחות עוברית בלתי תקינה, סרטן, מחלות קרדיווסקולריות, ועוד". המסמך ממשיך ומפרט את הנזק הכלכלי אשר ייגרם למשק הישראלי כתוצאה מהפעלת תחנת הפחם שעומד על 816 מיליון ש' בשנה" שהם יותר מ-2 מיליון ש' ביום.

משה איבגי, מהאמנים המשתתפים בסרטון, אמר היום (שלישי) במסיבת העיתונאים שקיים גרינפיס כי "התחנה הפחמית תהיה בכייה לדורות. משרד הבריאות מתנגד לה בתוקף כי משמעותה פגיעה בבריאותם של ילדים בדרום. אני קורא לכל אזרחי ישראל לחתום על טופס התנגדות לתחנה הפחמית כבר היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully